بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
دبیر انجمن زغالسنگ ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اولتیماتوم زغالسنگی ها به «ذوب»/ اصلاح قیمت ها بر مبنای ۳۰ درصد شمش فولاد

قیمت ها اصلاح نشود از ابتدای آبان ماه ارسال زغالسنگ متوقف خواهد شد
کد خبر : ۱۸۰۶۸۰

به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران برگزار شد. در این جلسه از افزایش قیمت تجهیزات استخراج، برش و سایر تجهیزات موردنیاز معادن زغال‌سنگ صحبت شد. انجمن اعلام کرده با توجه به افزایش قیمت ها، بازنگری قیمت زغال‌سنگ ضروری است و طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، اعلام‌شده با توجه به افزایش هزینه‌های معادن و نرم جهانی قیمت زغال‌سنگ و شمش فولاد و همچنین بررسی‌های اقتصادی انجام‌شده، قیمت پایه کنسانتره زغال‌سنگ تولیدی بر مبنای ۳۰ درصد شمش فولاد تعیین شود و درصورتی‌که تا پایان مهرماه قراردادهای فروش زغال‌سنگ بر اساس ۳۰ درصد نرخ اصلاح نشود، از پایان مهرماه تداوم فعالیت امکان‌پذیر نبوده و ارسال زغال‌سنگ به مقصد ذوب‌آهن انجام نخواهد شد.

سعید صمدی دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: طبق قرارداد فعلی قیمت پایه هر تن زغال‌سنگ ۶۱۰ هزار تومان است که با توجه به افزایش تقریباً ۱۰۰ درصدی هزینه‌ها، درخواست اصلاح قیمت ها را مطرح کرده‌ایم. شمش فولاد در چند ماه اخیر رشد چشمگیری داشته و به قیمت تقریباً ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. حتی اگر قیمت هر تن زغال‌سنگ به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد، بازهم از زغال‌سنگ وارداتی ارزان‌تر خواهد بود. قیمت هر تن زغال‌سنگ وارداتی حداقل ۱۵۰ دلار است که هزینه‌های حمل و... هم به آن اضافه خواهد شد.

وی در خاتمه تصریح کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان سالانه حدود ۲ میلیون تن زغال‌سنگ مصرف می‌کند که ۷۰ درصد زغال‌سنگ موردنیاز از بازار داخل تأمین می‌شود و مابقی وارداتی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر