بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد

تابلوی قرمز بورس، نگران کننده نیست/ سرمایه‌گذاران از ایجاد حباب خودداری کنند

کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل کاهش نرخ ارز نقدینگی به سمت بازارسرمایه هدایت می‌شود و معاملات در این بازار افزایش می یابد اما بازار سرمایه آمادگی لازم راداشته و جای نگرانی وجود ندارد .
کد خبر : ۱۸۰۷۲۸

کیارش هومن کارشناس بازار‌سرمایه در خصوص وضعیت امروز شاخص بورس به بورس‌نیوز گفت: امروز شاخص روند نزولی را پس از سقوط قیمت دلار تجربه کرد که این امر، پس از افزایش حدود 5000 واحدی طی یک روز، طبیعی به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه وضعیت بورس نگران کننده نیست، افزود: حجم معاملات به بازار افزایش یافته و شاهد ورود نقدینگی سرگردان به بازار هستیم.

این کارشناس در خصوص کاهش نرخ ارز و تاثیر آن در بازار نیز گفت: کاهش نرخ دلار موجی برای ورود نقدینگی به بورس ایجاد کرده و بازار‌سرمایه آمادگی لازم در زمینه جذب این سرمایه‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه برخی از سهام‌‌های وابسته به دلار مانند پتروشیمی، معدنی، فلزات اساسی و پالایشگاهی‌ها به اندازه کافی رشد کرده‌اند، افزود: شاید این سهم‌ها با افزایش روبه‌رو نشوند اما روند کاهشی را تجربه نمی‌کنند زیرا شاخص بورس از اواسط هفته آینده دوباره رشد را تجربه می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند با اشاره به دخالت بانک مرکزی جهت جلوگیری از رشد بی‌رویه دلار، تصریح کرد: این امر موجب از بین رفتن تصور نرخ 25000 تومانی برای دلار شد و به تبع آن افرادی که صرفا به دلیل افزایش ارزش جایگزینی، سهمی را بی‌مهابا خریداری کردند با تردید مواجه شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سهم‌هایی که رشد زیادی را در این مدت تجربه کرده‌اند ثابت شده و نقدشوندگی را تجربه کرده‌اند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط فعلی فقط باید سهم‌های بنیادی در پرتفوی بمانند و سرمایه‌گذاران نیز باید از ایجاد حباب در برخی از سهم‌ها خودداری کنند.

هومن در خصوص ورود نقدینگی به بانک ها نیز گفت: بازار پول و سرمایه دو رقیب دیرینه در تمامی کشورها محسوب می‌شوند اما در چند سال اخیر میزان اعتماد مردم به بانک‌ها کاسته شده بنابراین دوباره پول‌های خود را با سود 25درصد وارد بانک نمی‌کنند.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه اکنون شاخص بازار در پله 190 هزارتایی ایستاده است، گفت: تا سال بعد شاخص بیش از 25درصد رشد می‌کند به شرط اینکه بتوان روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر کرد.

وی با بیان اینکه عرضه نفت در بورس انرژی یکی از راهکارهای مناسب برای دور زدن تحریم ها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی، هند، چین و روسیه کماکان خریدار نفت ایران هستند و اگر بر مواضع خود پابرجا بمانند در شرایط تحریم می توانیم یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم که در اینصورت اقتصاد کشور دچار بحران نمی شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
بورس جایی انسانهای ترسو نیست ، هرکی جرأتشونداره توصف فروش وایسه بره بیرون وامیدوارم دیگه برنگرده به بورس