بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد

بورس نباید درگیر حباب نقدینگی شود/ بیماری رقابت بین بازارها باید درمان شود

کارشناس بازار سرمایه گفت: بیماری اقتصادی که به موجب آن بازارها با یکدیگر رقابت می‌کنند باید درمان و تعادل بین بازارها برقرار شود .
کد خبر : ۱۸۰۷۶۲

به گزارش بورس نیوز، کاهش نرخ ارز از یک‌سو موجب کاهش ارزش سهام برخی از شرکت‌های فعال در بازار سرمایه می‌شود و از سویی دیگر زمینه رشد واردات به‌ویژه در حوزه محصولات مربوط به شرکت‌های بورس را فراهم می‌کند بنابراین دولت باید با استفاده از ابزار تعرفه، میزان واردات به کشور را کنترل کند.

کاهش نرخ ارز تبعات متعددی را برای دیگر بازارهای موازی ازجمله بورس به همراه دارد.

غلامرضا سلامی کارشناس بورس در خصوص تأثیر کاهش نرخ ارز بر بازار سرمایه به بورس نیوزگفت: اگر به هر دلیلی نقدینگی در یکی از بازارها آزاد شود به بازارهای دیگر منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بازار سرمایه آمادگی کافی برای ورود این حجم از نقدینگی را ندارد زیرا عمق بازار بسیار کم بوده بنابراین ورود سرمایه‌های زیاد به این بازار حباب و نوسانات عجیب‌وغریب به وجود می‌آید.

سلامی بابیان اینکه برای حل مسئله سهام شناور دولت باید تمهیداتی بیندیشد، افزود: برای افزایش عمق بازار دولت و شرکت‌های شبه‌دولتی باید سهام شناور خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی با جذب نقدینگی بلافاصله صف ایجاد می‌شود، گفت: در دیگر کشورها میزان عرضه و تقاضا در بازار برابر است .

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه با کاهش نرخ ارز شاید نقدینگی به سمت دیگر بازارها ازجمله بازار پول وارد شود، گفت: بازار پول همیشه در ایران جذاب بوده ولی تصمیم‌گیری در این زمینه بستگی به میزان جذابیت این بازارها دارد.

وی تصریح کرد: اگر در بازار ارز تا چند ماه پیش سود 300 درصدی از سرمایه‌گذاری حاصل می‌شد اکنون 25 درصد سود سپرده بانکی مشکلی را حل نمی‌کند.

سلامی با اشاره به اینکه باید تعادلی بین این بازارها برقرار شود، ادامه داد: این بیماری اقتصادی که به‌موجب آن بازارها با یکدیگر رقابت می‌کنند باید درمان شود چون این بازارها برای سرمایه‌گذاران هستند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر وارد بازار سهام و طلا می‌شوند اما سرمایه‌گذاران ریسک گریز در بازار پول سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نگاهی اجمالی بر وضعیت عملکرد مالی شش ماهه آتیه داده‌پرداز

سودهای غیرعملیاتی، مهم ترین عامل کسب سود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
شما کارشناس بازار سرمایه اید بعد ناراحت ورود پول به بازار سرمایه هستید جایی که تورمی ایجاد نمیشود وملت بدبخت نمی شوند در نقطه مقابل شما دلالان سوداگران ومشاوران املاک وبساز بفروشها هستند قیمت مسکن ظرف یکسال گذشته 3 برابر شده مردم به خاک سیاه نشستند رشد اجاره بها همپای مسک زیاد شده حالا یا ملت هرچی دارن هزینه میکنن برای اجاره ویا کوچ میکنن به خارج از تهران در این اوضاع اسفبار سوداگران مسکن شانتاژخبری میدن توی رسانه های مجازی که مسیر بعدی پول مسکن است