بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

کاهش سهام شناور برخی شرکت‌ها/ آدرس بانک‌ها در جیب سهامداران بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس آمادگی لازم برای ورود نقدینگی سرگردان را دارد اما اگر بازدهی این بازار کمتر از 25 درصد شود نقدینگی به سمت بانک ها هدایت می شود.
کد خبر : ۱۸۰۷۸۸

به گزارش بورس نیوز، مهرداد نعمتی کارشناس بازار سرمایه در خصوص کاهش نرخ ارز و تاثیر آن در هدایت نقدینگی به بازار سرمایه گفت: در سال گذشته 30 شرکت در بورس و فرابورس پذیرش و نماد آن‌ها نیز درج شد اما به دلیل مهیا نبودن شرایط عرضه اولیه آن‌ها انجام نشد.

وی با بیان اینکه برابری میزان عرضه و تقاضای بازار شرایط را برای ورود سرمایه به بورس فراهم می کند، گفت: براساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بانک ها و شرکت های دولتی موظف به عرضه سهام خود در بورس هستند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه ادامه داد: شرکت هایی که در بورس و فرابورس پذیرفته می شوند باید درصد شناوری مشخصی داشته باشند اما اکنون میزان شناوری سهام برخی از شرکت هایی که در بورس پذیرفته شده اند کم تر از حد مطلوب است.

وی ادامه داد: حقوقی هایی که سهامدار این شرکت ها هستند باید از این شرایط برای کسب نقدینگی بیشتر استفاده کنند که به موجب آن زمینه برای ورود نقدینگی بیشتر به بازار سرمایه نیز فراهم می شود.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص ورود نقدینگی به بانک ها نیز گفت: در شرایط فعلی نقدینگی رایج وارد بانک ها نمی شود اما اگر بازدهی بازار سهام کمتر از 25 درصد شود نقدینگی به سمت بانک ها هدایت می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی میزان بازدهی بسیاری از سهام ها درصنایع مختلف مطلوب است، گفت: از این لحاظ سهام هایی که به لحاظ فاندامنتال زمینه سودآوری دارند و طرح های توسعه ای اجرا می کنند وضعیت مطلوبی را تجربه می کنند اما بازهم می توانند بازدهی بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر