بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

برگ برنده شبه‌دولتی‌ها با رشد قیمت نفت/ دلار نیمایی منشا فروش بورسی‌ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: طبق قوانین داخلی شرکت‌های فولادی و پتروشیمی موظف هستند ابتدا نیاز داخل را تامین کرده و سپس اقدام به صادرات کنند.
کد خبر : ۱۸۰۷۹۱
محمد حسن شمسی، مدیرعامل کارگزاری توسعه اندیشه دانا درباره سودده بودن محصولات پتروشیمی و فولادی در بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: صادرات صرفا معافیت مالیاتی داشته و شرکت‌ها تنها صادرکننده نیستند و طبق قوانین داخلی ابتدا باید نیاز داخل را تامین کرده و سپس اقدام به صادرات کنند.

وی درباره رشد قیمت نفت و تاثیر بر صنایع نفتی در بورس گفت: این رشد قیمت تاثیر خود را بر روی پالایشگاه‌ها به صورت غیرمستقیم خواهد داشت.

شمسی در ادامه گفت: اگر دولت بتواند طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی در زمینه نفت داشته باشد می‌تواند در زمینه اقتصاد پیش برنده باشد.

مدیرعامل کارگزاری توسعه اندیشه دانا، درباره ابزارهای بازار سرمایه مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق مشارکت اسلامی و سایر ابزارها گفت: سهامداری که به بازار سرمایه آشنا نیست باید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

وی تصریح کرد: هرچقدر تنوع ابزارها و آپشن‌ها بیشتر باشد برای بازار سهام بهتر خواهد بود و افرادی که به دنبال یک بازدهی ثابت هستند در اسناد خزانه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شمسی درباره تاثیرگذاری ابزارهای بورسی در بازار سهام گفت: با ابزارهای مختلف ریسک‌ها کاهش یافته و سهامداران می توانند با اطمینان بیشتری در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

وی درباره کاهش قیمت دلار و تاثیر بر صنایع مختلف در بازار سرمایه گفت: 99 درصد شرکت‌های بورسی محصولات خود را با دلار 7500 معامله می‌کنند و ازآن‌جایی‌که قیمت‌ها در بازار سرمایه در زمینه شرکت‌های صادراتی هنوز اصلاح نشده و همچنان جای رشد دارد.

مدیرعامل کارگزاری توسعه اندیشه دانا خاطرنشان کرد: اینکه دلار پایین یا بالا رود تاثیری روی سودآوری شرکت‎های بورسی نخواهد داشت چراکه فروش شرکت های بورسی با دلار نیمایی است ولی با توجه به شرایط موجود تنها جایی که خودش را با قیمت دلار اصلاح نکرده بورس بوده و این بازار همچنان جای رشد را دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر