بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
در ساعت 5 و نیم امروز نگاهی می‌اندازیم به برگ‌ریزان بازار سرمایه تا کاهش قیمت دلار به 12 هزار تومان.
کد خبر : ۱۸۰۸۷۲

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص‌های تالار حافظ با نخستین باران پاییزی آب رفت و دلیل آن شایعاتی عنوان شد که سازمان بورس اجازه خرید اعتباری را دیگر نخواهد داد و دلیل تبدیل صف‌های خرید به‌صف فروش این موضوع ذکرشده است.

این در حالی است که گفته می‌شود کدهای كال مارجين نیز از امروز دیگر اجازه خريد ندارند.

شاخص کل سبزپوش بازار در اواسط معاملات رنگ‌ورخساره پریده به خود گرفت و درنهایت با 1474واحد منفی قرمز پوش بود که اغلب فعالان بازار، نرخ خوراک پتروشیمی و ریختن شاخص پترویی‌ها را دلیل آن می‌دانستند.

شطرنج ناپلئونی از سواحل مکران

با توجه به نزدیکی آبان ماه و ازسرگیری تحریم‌ها علیه کشور، پتروشیمی یکی از صنایعی بوده که در سیبل اهداف آمریکایی‌ها قرار داشته اما گویا با برنامه‌ریزی‌هایی که فعالان خصوصی و دولتی این واحدها داشته‌اند، قرار نیست که هیچ کوره‌ای خاموش شود و پتروشیمی‌ها می‌خواهند با برنامه‌ریزی و حرکت‌های ناپلئونی،طرف برنده شطرنج تحریم‌ها باشند.

احساساتی شدن سهامداران

با وجود رخدادهای مزبور، چشم‌انداز بازار سرمایه بیش‌ازپیش مثبت به نظر می‌رسد. بااین‌حال عده‌ای از فعالان بازار سهام که در هفته‌های اخیر توانستند سودهای کلان و نجومی به دست بیاورند، بدون توجه به مکانیسم‌های معاملات اقدام به خروج از بازار کرده‌اند.

بوی تغییرات کابینه تند شد

اهمیت صادرات در برهه تشدید تحریم‌ها از آنجایی اهمیت بسزایی پیدا می‌کند که جنب‌وجوش پاستورنشینان برای تغییرات کابینه هیات دولت بیشتر شده و برای شاپورمحمدی رقیبی از سازمان برنامه‌وبودجه معرفی‌شده است.

طبق شنیده‌ها، رزومه فرهاد دژپسند نیز روی میز رئیس‌جمهور قرارگرفته و البته ناگفته نماند که وزیر صمت فعلی شاید وزیر تعاون و رفاه اجتماعی آینده باشد.

تغییر سکان در قل اول فولادسازان اصفهانی

امروز خبری مبنی بر استعفای مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان به گوش رسید که حمیدرضا عظیمیان جایگزین وی شده اما باید صراحتاً اعلام کرد که این فولادساز در بدنه هیات مدیره خود نیازمند خانه‌تکانی و افکاری جدید است و نباید تنها این تغییرات به مدیرعامل محدود شود.

اما این تغییرات باعث رشد معاملات فلزات نشد زیرا علیرغم افزایش عرضه، حجم معاملات با کاهش مواجه شد.

دلار 12هزارتومانی

بازار فردوسی امروز شاهد آن بوده که دلالان بیشتر در قامت فروشنده ظاهر شدند و قیمت این ارز به 12 هزار و 600 تومان نیز تقلیل پیدا کرد.

دلار از هفته گذشته در مسیر نزولی قرار گرفت و این روند تاکنون ادامه دارد. این رفتار در بازار طلا و سکه نیز قابل مشاهده است. ثبات نسبی در این بازارها و عبور از نوسان‌های بسیار بی‌منطق، برای بورس سیگنال مناسبی بود. شرایط جدیدی که بورس را به مامن امن سرمایه‌گذاری بدل می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر