بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد:

صادرات مس، سرخ‌تر از دیروز/ عرضه از صدر اولویت‌ها حذف نمی‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایرن گفت: اخبار منتشر شده درخصوص توقف صادرات شرکت مس به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد و صادرات این شرکت متوقف نشده است.
کد خبر : ۱۸۱۰۰۷
به گزارش بورس نیوز، محمدرضا بنی‌اسدی‌راد، درخصوص آخرین وضعیت این کارخانه اظهارکرد: این کارخانه توانست طی دوره شش ماهه نخست سال به میزان 10درصد نسبت به پیش‌بینی‌های تولید گام را فراتر گذاشته و به اهداف خود نزدیک‌تر شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اهداف ترسیمی این کارخانه، تامین نیاز داخل به گونه‌ای که صنایع پایین‌دست به هیچ‌عنوان دغدغه تامین مواد اولیه را نداشته باشند که بر همین اساس قرار شد تا در ابتدا حدود 60درصد تولید این شرکت به بازار داخلی اختصاص داده شود.

بنی‌اسدی راد همچنین درخصوص برنامه‌ریزی‌های نیمه دوم سال نیز اشاره داشت و گفت: برنامه‌های تولیدی به‌غیر از بسته صادراتی تعریف شده در شرکت، تزریق 3هزارتن کاتد و یک‌هزار تن مفتول به بازار داخلی است.

وی درباره میزان تولید کاتد در پایان سال نیز تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تولید کاتد باید تا پایان سال به بیش از 230 هزارتن برسد که از این مقدار تاکنون 115هزارتن کاتد به همراه مفتول تولید شده که باید 140هزارتن کاتد تا پایان سال به بازار داخلی عرضه شود.

این فعال حوزه ... در خصوص شائبه‌هایی نظیر عدم وجود آمارهای صادراتی یا قطع صادرات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 40هزارتن کاتد در کارنامه صادراتی این کارخانه به ثبت رسیده است.

بنی‌اسدی‌راد فرارسیدن زمان تحریم‌ها و راهکارهای دورزدن آن را اینگونه بیان کرد و گفت: تحریم‌های جدیدی که طی آبان‌ماه اجرایی خواهد شد، تفاوت فاحشی با تحریم‌های سال92 داشته چراکه در دوره جدید خبری از تحریم‌های سازمان ملل و اروپا نیست و صادرات نسبت به دوره گذشته مسیر هموارتری را تجربه خواهد کرد؛ از سوی دیگر اوضاع تولیدی در معادن و صادراتی را نمی‌توان نادیده گرفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر