بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
نماینده مردم تنگستان گفت: صنعت بانکرینگ در دوران تحریم جایگاه و نقش مهم تری را ایفا خواهد کرد، زیرا در هر صورت با اجرای تحریم‌های نفتی، ما نیازمند فروش نفت خود به دیگر کشورها هستیم.
کد خبر : ۱۸۱۰۰۸

به گزارش بورس نیوز، سید کمال‌الدین شهریاری با اشاره به ضرورت توسعه بنادر کشور به ویژه در صنعت بانکرینگ، گفت: به طور حتم بنادر از ظرفیت‌های بالای اقتصادی برخوردار هستند و در این میان صنعت بانکرینگ در این عرصه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

پیشرفت چشمگیر کشورها در توسعه صنعت بانکرینگ

نماینده مردم دشتی و تنگستان در خانه ملت ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از بنادر و بسیاری از کشورها در عرصه بانکرینگ بنادر به پیشرفت‌ها و توسعه چشمگیری دست یافته‌اند.

بانکرینگ صنعتی سودآور و ارزآور برای کشورها

وی ادامه داد: صنعت بانکرینگ در بنادر با هدف عرضه مستقیم سوخت به کشتی‌های در حال تردد شکل گرفته و این موضوع به یکی از صنعت‌های ارزآور برای کشورها تبدیل شده است.

شهریاری گفت: کشورها برای پیشرفت در حوزه صنعت بانکرینگ، باید در جهت ظرفیت‌سازی در این عرصه برنامه‌ریزی کنند که تحقق این مسئله مستلزم تخصیص اعتبارات کلان برای توسعه این صنعت به ویژه خریدتانکر و سوپر تانکرهااست.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی کشوراماراتبا توجه به توان مالی بالا و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت بانکرینگ، توانسته بخش اعظمی از بازار این صنعت را در منطقه خلیج فارس تصاحب کند و ایران سهم کمی در این رابطه دارد.

نقش برجسته صنعت بانکرینگ در دوران تحریم/ عرضه مستقیم نفت در دوران تحریم در قالب صنعت بانکرینگ

وی ادامه داد: قطعا صنعت بانکرینگ در دوران تحریم جایگاه و نقش مهم تری را ایفا خواهد کرد، زیرا در هر صورت با اجرای تحریم‌های نفتی، ما نیازمند فروش نفت خود به دیگر کشورها هستیم، حال به طور حتم توسعه این صنعت و عرضه مستقیمنفتدر درآمدزایی کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من توسعه صنعت بانکرینگ برای ایران بسیار ضروری و حیاتی است و ما باید بتوانیم با استفاده از این صنعت، تولید نفت خود را به روز نگه داریم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر