بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
بورس می‌تواند جذب سرمایه برای تولید و صنعت را آسان سازد به شرطی که این بازار قابلیت جذب خود و اعتماد‌سازی در بین جامعه را افزایش دهد.
کد خبر : ۱۸۱۰۳۶

به گزارش بورس‌نیوز، یکی از مشکلات تولید در کشور کمبود نقدینگی و از سوی دیگر وجود نقدینگی سرگردان در دست مردم است و وظیفه بورس جذب همین سرگردان‌ها است.

صنعت خودرو یکی از بزرگ‌ترین صنایع تولیدی کشور بوده که به دلیل کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش، با مشکلات عدیده‌ای مانند بدهی به قطعه‌سازان و عرضه‌کنندگان مواد‌اولیه روبه‌رو شود.

در کشورهای پیشرفته این بازار‌سرمایه بوده که نقدینگی و سرمایه توسعه بخش‌های مختلف را تأمین می‌کند اما در ایران روی چنین موضوعی کمتر تمرکز می‌شود.

عبدالله بابایی کارشناس صنعت و بازار خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ضمن تائید نقش بورس در تأمین سرمایه تولید گفت: همیشه بورس می‌تواند برای صنایع به‌خصوص خودرو مفید باشد اما متأسفانه پول بورسی به‌صورت مستقیم وارد صنعت خودرو نمی‌شود و دلیل آن نبود ثبات در بازار است.

وی ادامه داد: در بازارهای باثبات روی تأمین نقدینگی صنعت خودرو از بازار می‌توان حساب باز کرد اما در بازار ما به دلیل ناپایداری، سرمایه‌ها شناور هستند و جذب صنعت خودرو نمی‌شوند.

این کارشناس بازار خودرو تأکید کرد: در دو ماه گذشته شاخص‌های بورس رشد خوبی کرده بود اما در روزهای اخیر به‌یک‌باره تمام رکوردهای ریزش شاخص در بورس جابه‌جا شد و این همان ناپایداری است مانع جذب سرمایه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بورس کمکی به صنعت خودرو نمی‌کند اما درصورتی‌که ثبات به بازار برگردد، شاخص‌ها مثبت شده و صنایع و تولید از این ثبات بهره‌مند خواهند شد.

مصاحبه از محمد علی رفیعی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
این صنعت خودرو سازییه لعنتی جز ضرر برای کل بورس و اقتصاد و رانت و همیشه نالیدن و ضرر اعلام کردن هیچی نداره و نخواهد داشت یه مشت مفت خور بابا تعطبلش کنید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
تا بوده و خواهد بود این صنعت به سودهی نمیرسه کاسه گداییشون همیشه خالیه