بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور مبارزه با قاچاق کالا، سامانه جامع انبارها را طراحی کرده است تا کالای تولیدی شرکت‌ها و کارخانه‌ها در انبارها ثبت و رصد شود.
کد خبر : ۱۸۱۰۹۷

به گزارش بورس نیوز، ناصر فغفوری افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور مبارزه با قاچاق کالا، سامانه جامع انبارها را طراحی کرده است تا کالای تولیدی شرکت‌ها و کارخانه‌ها در انبارها ثبت و رصد شود.

وی با بیان اینکه در گذشته ثبت موجودی انبارها در این سامانه الزام قانونی نداشت، تاکید کرد: بعد از این، بارنامه‌های الکترونیکی از طریق اداره حمل و نقل صادر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کسانی که اقدام به حمل بار کنند باید مبداء و مقصد بار آنها بر اساس کد رهگیری از سامانه جامع انبار مشخص باشد و در صورت نداشتن آن حمل کالا امکانپذیر نخواهد بود.

فغفوری تاکید کرد: بر این اساس باید همه معادن، تجار، کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی به ثبت کالای خود در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

وی از ثبت موجودی 2 هزار و 200 انبار معادن، کارخانه ، شرکت و مغازه‌های استان زنجان در سامانه جامع انبارها خبرداد و افزود: طی 2 ماه اخیر یکی از ملاک‌های مهم برای تبرئه از احتکار کالا ثبت موجودی انبار در این سامانه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: هر مدارکی که در ظن احتکار ثبت شود بلافاصله ثبت کالای آن در سامانه جامع انبار بررسی می شود و با محرز شدن این مهم کالا به معنی احتکار نیست.

فغفوری یادآوری کرد: چنانچه صاحب انباری موجودی خود را در این سامانه ثبت نکرده باشد باید ثابت کند که فروش داشته و فاکتور رسمی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر احتکار به معنی واقعی در استان زنجان نداریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر