بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: مشکلات فراوان باعث عدم اشتیاق واحدهای صنفی نانوایی در ادامه فعالیت در این صنف شده است .
کد خبر : ۱۸۱۱۳۶

به گزارش بورس نیوز، مصطفی گراشی رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: مشکلات فراوان باعث عدم اشتیاق واحدهای صنفی نانوایی در ادامه فعالیت در این صنف شده است .

نماینده اتاق اصناف ایران در بوشهر در ادامه افزود: با افزایش تورم سالانه براساس آمارهای دولت و به تبع آن افزایش هزینه کالا و خدمات ؛از سال ۹۳ نرخ نان افزایش نیافته که منجر به وارد آمدن فشارهای اقتصادی برای ادامه حیات اقتصادی این واحدها شده است.

وی دامه داد: این واحدهای صنفی اگر بخواهند به قیمت سال ۹۳ اقدام به فروش نان کنند و نرخ تورم ۶ ماهه اخیر را هم فقط ۲۰ درصد درنظر بگیریم قیمت هر قرص نان باید غیر از شرایط امروز باشد، عدم توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه های جاری نان باعث شده که هر واحد نانوایی با فروش ۶ هزار قرص نان لواش روزانه، نتوانند هزینه های جاری خود را پوشش دهند؛ در نتیجه همین موضوع باعث شده که این واحدهای صنفی روی خط سقوط قرار بگیرند.

این فعال صنفی اظهار کرد:دولت اگر می‌خواهد که نه مردم از هزینه نان آسیب ببینند و نه نانواها با نارضایتی به فعالیت خود ادامه دهند می بایست بسته های حمایتی خاص به این قشر زحمتکش ارائه دهد. گراشی در پایان گفت: این در حالی رخ می دهد که کارگران نانوایی در گرمای طاقت فرسای بوشهر و در دمای بیش از ۶۰ درجه در کنار تنورهای داغ به مردم خدمت می کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر