بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نگاهی دارد به ادامه گمانه‌زنی‌ها به استیضاح وزیر صنعت تا فین‌تک‌هایی که جای آن همچنان در بورس خالی است.
کد خبر : ۱۸۱۱۴۵
اسکی پاییزی دلالان بر سنگ‌فرش فردوسی/ وقت ریال بازی در حافظ نیست!

به گزارش بورس‌نیوز، داستان وزرا همانند روزهای پاییز شده اما نه ازلحاظ حس عاشقانه و خش‌خش برگ‌های رنگارنگ بلکه ازنظر صبح سرد و ظهر گرم؛ دقیقا هیات دولت هم به پاییزی تبدیل شده که صبح استعفا و ظهر استیضاح البته به‌جای برگ‌های رنگارنگ این بار افراد و وزرای پیشنهادی رنگی معرفی می‌شود.اما سوز پاییز هنوز به بهارستان نشینان نرسیده و هنوز بحث استیضاح وزیر صنعت، داغ است.

گرما در سرما

بهارستان نشینان که گویا برای هر تکان خوردن سهمیه‌ای دارند، خواستار کمک به شهرداری برآمده و در روزهایی پر ترافیک تهران پیشنهاد سهمیه‌بندی بنزین را ارائه کردند.

قرار است کارت سوخت داده شود که در این کارت سوخت حدود ۶۰ لیتر بنزین برای یک ماه شارژ می‌شود. طبیعتا مصرف مازاد به معنای استفاده بنزین با قیمت آزاد است.

سازی با نوای 10هزارتومان

یکی از اعضای اتاق بازرگانی  دلار کمتر از ۱۰ هزار تومان شعاری بیش ندانست و اسکی دلالان در کوچه‌پس‌کوچه‌های فردوسی را دور باطلی دانست که نقدینگی در آن گرفتار شده و دولت نیز تنها محو خوش‌رقصی دلالان شده و نسخه درمانی برای بهبود ماجرا ندارد.

عوارضی جاده مخصوص

از کیلومتر 12 اتوبان لشگری خبر رسیده که CFT شاه‌کلیدی برای حل معضلات خودروسازان بوده اما امروز قطعه‌سازان می‌گفتند که اصلاً قطعه‌ای وجود ندارد که خودروسازان بخواهند استارت بزنند؛ قطعات در گمرکی اسیر شده که اگر مهر خروج بر این قطعات زده شود، کامیونی برای بارگیری نیست چراکه لاستیک نیست.

بوسه دلار به دستان دلالان

متأسفانه دلار و سکه مجدداً صعودی شده و دلار بار دیگر به در کانال ۱۵هزارتومانی به‌گونه‌ای غورباقه‌وار شنا می‌کند که گویا خیال اصلاح ندارد که هیچ، بلکه منتظر یک دایو اساسی بوده و ترس فعالان اقتصادی از باز شدن این فنر فشرده بار دیگر چراغ مطب متخصصان قلب را پر نور کرد.
 
بورسی‌ها الان وقت ریال نیست!

بورس تهران پس از چند روز دنده‌معکوس به دلایل شایعه، شائبه، اصلاح و غیره‌ای که سازمان بورسی‌ها نام‌گذاری کردن و می‌گفتند حتی منبع آگاه نزنید؛ امروز مثبت شد اما پیشنهاد می‌شود که سرمایه‌گذاران بورسی به هوش باشید به‌هیچ‌عنوان سهام را به ریال تبدیل نکنید و تحت تاثیر ریزش اخیر بازار نیز قرار نگیرید چه بسا پلی‌تیکی بود از طرف مافیای بازار برای بُزخری سهم شما از سوی ... ؛ بنابراین سهمتان را دودستی بچسبید.

به قول یکی از فعالان بازار، زمانی که رب‌گوجه  ۱۹ هزار تومان ثابت مانده نباید سهم ارزنده‌ای را فروخت.

فین‌تک‌هایی که جای آن در بورس خالی است

در گزارشی که از سوی جشنواره وب و موبایل مطرح شد، رشد فین‌تک‌ها و اپلیکیشن‌ها در این رویداد بوده که واقعاً جای خالی فناوری‌های نوین و استارت‌آپ‌ها در موبایل‌های فعالان بازار خالی بوده و این کمبود، حسابی خودنمایی می‌کند.

کامودیتی‌ها

در پایان اگر به کامودیتی‌ها نیز نگاه شود، باید خبر داد که قیمت روی‌هم اکنون به 2654 دلار رسیده و افزایش 1.43 درصدی را نشان می دهد همزمان با این افزایش قیمت خبرها از کاهش شدید موجودی فلز روی در انبارهای دنیا حکایت می‌کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر