بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده گفت: ما در کمیسیون صنایع هنوز به جمع بندی نهایی درباره این موضوع نرسیده‌ایم و موضوع همچنان در حال بررسی است.
کد خبر : ۱۸۱۱۶۷

به گزارش بورس نیوز، رامین نورقلی‌پور با اشاره به اینکه بحث الزام خودروسازان به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در قالب طرح ساماندهی بازار خودرو مطرح شده، گفت: ما در کمیسیون صنایع هنوز به جمع بندی نهایی درباره این موضوع نرسیده‌ایم و موضوع همچنان در حال بررسی است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در خانه ملت، اضافه کرد: طرح خروج خودروهای فرسوده از چرخه مصرف در اصل اتفاق خوبی است؛ ولی باید سازو کاری طراحی کنیم که هزینه این کار بر عهده مصرف‌کننده نباشد.

وی ادامه داد: وقتی خودروساز را مکلف می‌کنیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کند، ممکن است او هزینه این کار را بر روی قیمت محصولاتش لحاظ کند و در این میان تنها کسی که از این کار آسیب می‌بیند، مصرف‌کننده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: باید به دنبال سازوکارهایی باشیم که بدون اینکه مصرف کننده نهایی هزینه کند، خودروی فرسوده از رده خارج شود و من به شخصه با اینکه از رده خارج کردن خودرو به عهده خودروساز باشد، موافق نیستم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر