بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
معاون وزیر امور خارجه روسیه بدون ذکر نام کشوری، از تلاش ها برای انتقال تروریست ها از استان ادلب در شمال سوریه به عراق خبر داده است.
کد خبر : ۱۸۱۱۷۶
به گزارش بورس نیوز، «اولگ سیرومولوتف» با بیان این مطلب به خبرگزاری تاس گفته که اطلاعاتی در دست دارد که این مساله را اثبات می کند و تاکنون روسیه از این کار جلوگیری کرده است.
ادلب تنها منطقه در سوریه است که کماکان تحت کنترل گروه های تروریستی و مخالفان دولت قانونی سوریه قرار دارد.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه روز 17 ماه سپتامبر توافقنامه ای را امضا کردند که بین مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و معارضان سوری در ادلب، خطوط حائل غیرنظامی ایجاد کنند و واحدهای گشت ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه در این منطقه گشت زنی کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه مصاحبه به وجود پناهگاه های تروریست ها در برخی کشورها اشاره کرد و افزود: لنگرگاه های امن برای تروریست ها در اندونزی، صحرای سینا و افغانستان بوجود آمده است.

بر اساس گزارش ایرنا، سیرومولوتف یکی از پیچیده ترین و دشوارترین وظایف در شرایط کنونی را جلوگیری از بازگشت تروریست های خارجی از مناطق خاورمیانه عنوان کرد و اظهار داشت: تروریست ها در کشورهای اروپایی پراکنده می شوند و شماری از آنها از طریق بلاروس و اوکراین به دنبال نفوذ به روسیه هستند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر