بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
به دلیل اعتصابی که رانندگان کامیون در برخی از شهرها ازجمله اصفهان کرده‌اند، انتقال ورق فولادی از کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در 3 هفته اخیر غیرممکن شده و ازاین‌رو قطعه‌سازان با مشکلات بیشتری در روند تولید محصول مواجه شده‌اند.
کد خبر : ۱۸۱۱۹۷

محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز در مورد مشکلات اخیر قطعه‌سازان برای تأمین مواد اولیه و ترخیص کالاهای خود از گمرک گفت: قطعه‌سازان کشور برای تأمین مواد اولیه به‌صورت عادی با مشکلاتی روبه‌رو بودند که این مشکلات بعد از نوسانات قیمت ارز تشدید شد.

وی ادامه داد: به‌جز ارز، تأمین مواد داخلی مانند آلومینیوم، مس، مواد پتروشیمی برای قطعه سازان مشکل شده زیرا ایشان قیمت محصولات خود را در داخل کشور بر اساس ارز نیمایی محاسبه می‌کنند که این امر باعث افزایش قیمت‌ها و هزینه قطعه‌سازان شده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران در مورد تأثیر برخی اتفاقات حاشیه‌ای در روند فعالیت قطعه‌سازان گفت: شاید جالب باشد که بدانید در 3 هفته گذشته برای انتقال ورق فولادی از فولاد مبارکه اصفهان با مشکل روبه‌رو شدیم زیرا کامیون داران اجازه رفت‌وآمد به داخل و خارج فولاد مبارکه نمی‌دهند و ما نمی‌توانیم ورق به کارخانه‌ها برسانیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر