بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل اینکه دولت مالک عمده اقتصاد کشور محسوب می‌شود می‌توان گفت عرضه نفت در بورس انرژی نیز جنبه سیاسی داشته و نوعی گریز از واقعیت محسوب می‌شود و در مجموع دردی را از اقتصاد کشور دوا نمی‌کند.
کد خبر : ۱۸۱۲۰۰

به گزارش بورس نیوز،  روز 17 فروردین سال جاری برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت، نفت خام در بورس انرژی عرضه شد. این داد و ستد نفتی برای نخستین بار به شکل ریالی و به ارزش 893 میلیون و 520 هزار تومان انجام شد و برگ زرین دیگری در تاریخ صنعت نفت کشور ورق خورد.

امروز در خبری اعلام شد که شرکت ملی نفت در نظر دارد تا پایان مهرماه سال جاری اقدام به عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران کند که این امر ممکن است تبعات مثبت و منفی برای صنعت نفت و اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

در این خصوص علی حیدری کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: به دلیل اینکه دولت مالک عمده اقتصاد کشور محسوب می شود می توان گفت عرضه نفت در بورس انرژی نیز جنبه سیاسی داشته و نوعی گریز از واقعیت محسوب می شود و در مجموع دردی را از اقتصاد کشور دوا نمی کند.

وی با بیان اینکه کاهش میزان صادرات نفت ایران تاثیر چندانی در بازار ندارد، گفت: اما مسئولین باید از همین الان به فکر راه چاره ای باشند چون قیمت 80 یا 85 دلاری برای کشورهای صادرکننده و واردکننده مطلوب نیست.

حیدری ادامه داد: در شرایط فعلی مسئولین باید از اصلاحات دست بردارند زیرا باید تغییراتی در عرصه سیاستگذاری انجام شود.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه باید از اقتصاد ارزشی به سمت اقتصاد اثباتی سوق پیدا کنیم، گفت: این کار در برخی کشورها انجام شده و به موجب آن تورم درمان شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر