بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات گفت: سیاست‌های ارزی تاثیر دوگانه بر نوسانات بورس دارد. زمانی که به پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها و صادراتی‌ها اجازه فروش ارز صادراتی داده نمی‌شود، اساسا در این شرایط با رکود مواجه می‌شویم.
کد خبر : ۱۸۱۲۲۶

به گزارش بورس نیوز، بهروز خدارحمی درباره تاثیر سیاست‌های ارزی بر بازار بورس گفت: سیاست‌های ارزی تاثیر دوگانه بر نوسانات بورس دارد. زمانی که به پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها و صادراتی‌ها اجازه فروش ارز صادراتی داده نمی‌شود، اساسا در این شرایط با رکود مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد:‌ زمانی که زمزمه‌ باز شدن و استفاده از مکانیسم عرضه و تقاضا در بازار شکل گرفت، اشتیاق و هیجانی در بازار نسبت به صادارتی ها شکل گرفت که با استقبال عجیب‌وغریبی روبه‌رو شد و انتظار می‌رفت که ادامه‌دار باشد. اما به محض اینکه این سیاست‌ها متزلزل شدند و اعلام شد که خوراک پتروشیمی‌ها به شکل دیگر محاسبه می‌شود، دوباره بازار مردد شد.

این کارشناس بورس افزود: به همین دلیل زمانی که شاخص با اخبار مربوط به آزادسازی و سپردن به بازار مواجه است با اقبال روبه‌رو شده و به محض آنکه با اخبار منفی، قانون و مقررات محدودکننده در این حوزه مواجه می‌شود، شاخص افت می‌کند.

خدارحمی در مورد جذب نقدینگی در بورس گفت: بازار سرمایه نقش مهمی در اقتصاد دارد و استفاده از پتانسیل آن منوط به رویکردهای اتخاذ شده دارد. با استفاده از مشوق ها و مداخله کمتر می‌توان به هدایت نقدینگی سرگردان کمک کرد و اگر ورودی به بازار بیشتر از حد ظرفیت باشد با استفاده از مکانیسم هایی مانند عرضه اولیه و خصوصی‌سازی، ظرفیت را می‌توان ارتقاء داد.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات با اشاره به مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این مالیات ضعیف‌ترین نتیجه را در معاملات بازار سرمایه خواهد داشت و برای عایدی و سود سهام مخاطرات جدی دارد. اگر مالیات بر معاملات سرمایه را وضع کنیم همان اندک مشوقی که شرکت‌ها و صنایع موجود در بازار سرمایه دارند را از بازار حذف خواهیم کرد، به نظر این مالیات در اولویت بازار سرمایه نیست و بازارهای مجاور نیاز بیشتری به این مالیات دارند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر