بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
طی چند ماه گذشته شاهد رشد قابل توجه نرخ ارز و در پی آن سهام شرکت‌های معدنی بودیم، اما مجددا شاخص‌ها عقب نشسته‌اند.
کد خبر : ۱۸۱۲۷۶
به گزارش بورس نیوز، امیر صباغ، در خصوص وضعیت شرکت‌های معدنی و فلزی در بازار سرمایه گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز در چند ماه گذشته، سهام شرکت‌های معدنی و فلزی نیز به‌شدت افزایش پیدا کرده است. بنابراین بهترین کاری که امروز صاحبان سرمایه و نقدینگی می‌توانند انجام دهند، سرمایه‌گذاری در بازار سهام است. زیرا این بازار همچنان از دلار عقب‌تر است.
بازار سهام، امن‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری

وی افزود: حتی اگر نرخ ارز را کشف قیمت در سامانه نیما قرار دهیم، به‌نظر می‌رسد که قیمت سهام شرکت‌های معدنی و فلزی هنوز با دلار تنظیم نشده است.

صباغ  با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش مردم و صاحبان سرمایه آن است که از نرخ تورم عقب نیفتند، اظهار داشت: برای Hedge کردن تورم توصیه می‌شود که روی دلار سرمایه‌گذاری صورت نگیرد. زیرا تعیین نرخ دلار در اختیار برخی افراد است و سود نهایی را آن‌ها می‌برند نه مردم. بنابراین بازار ارز در کوتاه‌مدت بسیار پرریسک است.

معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو تصریح کرد: تنها بازاری که می‌توان روی آن در بلندمدت حساب کرد، بازار بورس است. توصیه آن است که صاحبان نقدینگی و سهام به‌سمت بازار بورس حرکت کنند. اگر صاحبان نقدینگی قصد دارند که دلار و تورم را Hedgeکنند، حتما روی شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که بزرگ‌مقیاس و قیمت‌گذاری محصول آن‌ها دلارمحور است. بنابراین سودی که این شرکت‌ها توزیع می‌کنند، ضریبی از ارزهای بین‌المللی خواهد بود.

 وی در پایان توصیه کرد: با توجه به افزایش شدید قیمت سهام و عقب‌نشینی آن در چند روز گذشته هنوز هم فرصت سرمایه‌گذاری وجود دارد، در نتیجه با نگاه بلندمدت می‌توان از تورم ایجاد شده در کشور عقب نمانند. صاحبان سرمایه اجازه ندهند که سرمایه‌ها در بانک، دلار، سکه و... هزینه شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر