بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
رئیس اتاق اصناف ایران برای اجلاس عمومی اتاق اصناف در آذربایجان غربی حضور یافت.
کد خبر : ۱۸۱۲۸۲

به گزارش بورس نیوز، علی فاضلی در اجلاس عمومی اتاق اصناف با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته از طریق بنگاه‌های کوچک و متوسط به رشد اقتصادی دست یافته‌اند در حالی که در ایران به این بنگاه‌ها توجه نمی‌شود، اظهار کرد: از ۳۷۰ خوشه اقتصادی ایران ۷۰ درصد آن در حوزه اصناف است و سه ویژگی اشتغال آسان، جلوگیری از مهاجرت، با بدنه مردم سروکار داشتن از جمله وجه تمایزهای اصناف با صنعت است.

وی افزود: با بزرگ شدن دولت در ایران، هزینه‌ها افزایش و فضای اشتغال از اصناف ربوده می‌شود در حالی که ۸ هزار و ۳۰۰ اتحادیه و ۳۹۶ اتاق اصناف در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: بودجه اصناف ۴۹ میلیارد تومان است در حالی که برای پیشرفت کشور باید حداقل این بودجه به ۱۷۰ میلیارد تومان برسد و در کشور به جای ایجاد تسهیلات برای اصناف و حمایت از آنها، گاهی به آنها تهمت می‌زنند در حالی که این اصناف همگی حامی انقلاب و ولایت هستند.

فاضلی خاطرنشان کرد: اولین رمز پیشرفت اصناف، حلقه زدن به دور ولایت‌فقیه و ولایت‌مداری است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر میانگین درآمد یک اتحادیه صنفی در کشور زیر ۵۰ میلیون تومان است و با این میزان درآمد، اتحادیه‌ها هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی امروز کشور سپردن کارها به خود مردم است و وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای نباید به حذف اصناف سنتی ما بیانجامد.

در ادامه اصغر طاهری پور رئیس اتاق اصناف ارومیه با اشاره به اینکه اصناف همیشه در مشکلات کشور همراه دولت و نظام بوده و با همه توان به میدان آمده‌اند، گفت: اگر در حال حاضر برخی افراد سودجو اقدام به احتکار و گران‌فروشی کرده و آبروی اصناف را می‌برند مردم باید توجه داشته باشند این افراد عده قلیلی هستند و نباید اقدام زشت این افراد را به پای همه اصناف نوشت .

گفتنی است؛ پس از این دیدار رئیس اتاق اصناف ایران با همراهی هیات رئیسه اتاق اصناف آذربایجان غربی برای بازدید از بازار ارومیه به میان بازاریان رفت و از نزدیک با پیشکسوتان و صنعتگران قدیمی بازار به گفتگو نشست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر