بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به مثلث قدرت تعاونی‌ها در بورس‌کالا تا شوکی 5 ساله به ساختمانی‌ها.
کد خبر : ۱۸۱۴۳۴
بازار داغ افزایش نرخ‌ها/ چکش به میخ زدن یا به نعل زدن

به گزارش بورس‌نیوز، امروز رنگ قرمز بورس، برای جدیدالورووکه از دست نوسانات دلار و سکه به حافظ پناه آورده بودند، قرمزی نابی داشت تا بیش از پیش فرار را به قرار ترجیه دهند.

از روز گذشته، بسیاری از سهامدار بسیار خوش‌بین بودند که امروز بازار قبای سنگین قرمز خود را درآورده و جامع سبز بر تن می‌کند.

اما زمانی که هسته مرکزی معاملات بورس بنا به دلایلی متوقف شد، با یاد سهامداران جدیدالورود یاد این ضرب‌المثل افتادیم که با چکش به میخ زدن کافیه، چند چکش هم به نعل بزنیم.

بورس تهران امروز شاهد 55 هزار و 800 معامله با حجم تقریبی 1.3 میلیارد بوده اما بروز اختلالات باعث حذف تمام معاملات روز جاری نشد و تنها بخش بسیار محدودی حذف شد؛ طبق آمارهای ارائه شده بیش از 50هزار معامله امروز تایید شده است.

مثلث قدرت تعاونی‌ها در بورس‌کالا

ناهنجاری‌های حوزه توزیع محصولات پتروشیمی با ورود قدرتمند تعاونی‌های این حوزه برطرف گردد یعنی اگر تعاونی‌ها علاوه برایفای نقش توزیع‌کننده و تأمین مالی به‌عنوان یک ناظر عمل کنند.

ساختمانی‌ها در شوک

"صدور پروانه ساخت‌و‌ساز در تهران تا پنج سال آینده ممنوع می‌شود" به قول شاعر مگر داریم، مگر میشه؛ احتمالا شورای شهر و دوستان حجم بیکاری فراوانی داشته و اصلا به مضرات تولید و اشتغال‌زایی و غیره دقت لازمی را ندارند.

کارخانه جدید با وجود تولید مازاد

شوک مدیریتی که امروز وارد شد، راه‌اندازی کارخانه سیمان جدید بود، آمارها حکایت از آن دارد که کارخانه‌های فعلی با کمتر از نصف توان تولیدی خود فعال‌اند و رسوب انبارهای آنها سر به فلک گذاشته اما در اقدامی سوال بر انگیز، شندیده شده که شاید کارخانه سیمانی دیگر، به جمع سیمانی ها اضافه شود.

خودرویی‌ها افزایش را می‌بینند

امروز خبری از راه‌پله‌های وزارت صمت به گوش رسید که خودروسازان افزایش قیمت را می‌بینند اما انگار تا به حال خودروسازان در رکود عمیق چند سال گرفتار شده بودند ؛ شاید رشد قیمت به نفع برخی سهامداران و سهم خودرویی‌ها باشد اما رشد قیمت خودرو که امروز نیز به عرش عظیمت کرده، چندان قیمت دم‌دستی برای خریداران نیست.

روغنی که داغ می‌شود

در حالی که بازار روغن نباتی کاملا داغ بوده و برخی از مشتریان سبد سبد کالای خود را پر از روغنه می‌کنند، شنیده حاکی از آن است که حجم تولید به اندازه کافی بوده و تنها عامل کمبود روغن، نقل و انتقال است اما برخی تولیدکنندگان، افزایش نرخ ۲۶ درصدی را کافی ندانسته و معتقدند برای حفظ حاشیه سود شرکت‌ها، نیاز به افزایش نرخ مجدد هست.

تا پنج و نیم عصر بعدی با بورس نیوز همراه باشید.

@BourseNews
instagram.com/Boursenews_ir
twitter.com/Boursenews_ir
اشتراک گذاری :
ارسال نظر