بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تعاونی‌ها می‌توانند مرجع بسیار خوبی برای شناسایی مصرف‌کننده واقعی باشند چراکه در شرایط کنونی سامانه بهین یاب به‌تنهایی نمی‌تواند نظارت کافی را در عرضه محصولات داشته باشد.
کد خبر : ۱۸۱۴۵۳

شاپور محمدی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: در نشست اخیر دادستانی تهران با مسئولان بورس موضوع آشفتگی در عرضه محصولات پتروشیمی‌ها مطرح شد و پاسخی که ارائه شد مبنی بر آن بود، تا زمانی که قیمت ارز 4200 تومان بود هیچ مشکلی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: قیمت پایه را فروشنده تعیین می‌کند و بورس‌کالا قیمت پایه را از فروشنده دریافت می‌کند ، بعدازاین جریانات نامه‌های زیادی را به مسئولین ارسال کردیم تا سقف آزاد شود و فضای رقابتی به وجود بیاید، که این امر انجام شد و نتیجه مثبت آن را شاهدیم .

وی در خصوص نقش دلالان در بازار سرمایه گفت: سامانه بهین‌یاب نمی‌تواند مرجع دقیقی برای شناسایی تولیدکنندگان باشد و هرچه سریع‌تر باید فکری به حال این سامانه کرد چراکه تعداد تولیدکنندگان واقعی بسیار کمتر از تعدادی است که این سامانه نشان می‌دهد.

محمدی ادامه داد: تقاضا برای محصولات پتروشیمی در سال جاری 5 برابر شده است درحالی‌که این تقاضا واقعی نبوده و همین باعث می‌شود تا محصول به دست مصرف‌کننده و تولیدکننده واقعی نرسد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: وزارت صنعت می‌گوید به سامانه بهین یاب اعتماد کنید این در حالی است که شاید برخی از تولیدکنندگان سال‌ها فعالیتی نداشته باشند اما در بورس فعالیت داشته و این موضوع باعث می‌شود تا مواد به مبادی درست هدایت نشود.

وی بابیان اینکه متأسفانه سازمان بورس ابزاری برای نظارت بر نحوه صحیح مصرف مواد ندارد گفت: وقتی وزارت صنعت به فردی پروانه بهره‌برداری می‌دهد ازنظر ما آن شخص تولیدکننده است و وزارت صنعت باید با سازوکارهایی فعالیت آن را از ابتدای دریافت مواد تا رسیدن به محصول نهایی کنترل کند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر