بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
سازمان بورس نیز به عنوان نهاد ناظر، وظیفه خود برای برخورد با تخلفات را انجام می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۱۴۵۵

به گزارش بورس نیوز، محسن خدابخش درباره نشست مشترک دادستان عمومی و انقلاب تهران با مدیران بازار سرمایه، گفت: درباره موضوع نشست مشترک با دادستان، در برخی موارد سوءبرداشت انجام شده در حالی که یک نشست عادی برای همکاری بوده است.

وی اضافه کرد: بخش عمده جلسه درباره معاملات بورس کالا بود که عمده مسایل مربوط به آن برطرف شد.

خدابخش ادامه داد: سازمان بورس نیز به عنوان نهاد ناظر، وظیفه خود برای برخورد با تخلفات را انجام می‌دهد.

وی درباره تشکیل 75 پرونده مجرمانه درباره تخلفات بورسی، گفت: این پرونده‌ها مربوط به تخلفات برخی ناشران، نهادهای مالی، صندوق‌ها، سبدگردان‌ها و بقیه بوده است.

خدابخش درباره تخلفات مربوط به دستکاری قیمت‌ها، اضافه کرد:در برخورد با تخلفات، اهمال و تعارف وجود ندارد و هرگاه تخلفی انجام شود به سرعت رسیدگی می‌شد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: وضعیت معاملات و فعالیت‌های بازار سرمایه به طور مستمر رصد می‌شود و اگر تخلفی صورت گرفته و جرم محرز شود، به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی درباره ادعاهای مربوط به تخلفات یک صندوق سرمایه گذاری در روزهای گذشته و نقش آن در ایجاد صف‌های فروش و افت شاخص، گفت: نگاهی به سایت مدیریت فناوری بورس تهران نشان می‌دهد، سهم اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی از خرید و فروش چه میزان بوده است.

به گفته وی، بررسی‌ها مشخص می‌کند حقوقی‌ها بیشترین خرید را انجام داده اند.

خدابخش ادامه داد: اگرچه بر عملکرد حقوقی‌ها باید نظارت بیشتری باشد، اما نباید این تلقی ایجاد شود که حقوقی‌ها هیچ سهمی را نفروشند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: اگر حقوقی‌ها به ایجاد صف‌های فروش دامن بزنند، سازمان بورس به آنها تذکر می‌دهد و اگر تخلف کرده باشند به نهادهای ذیربط معرفی می‌شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
دروغ دروغ دروغ