بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
صادرات چین در ماه سپتامبر نسبت به سال قبل ۱۴.۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۸۱۴۷۰

به گزارش بورس نیوز، آمارهای تجاری چین حاکی است مازاد تجاری این کشور با آمریکا بار دیگر طی ماه سپتامبر افزایش یافته و این مساله می‌تواند موجب تشدید تنش‌های تجاری بین دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان شود.

بر اساس این گزارش صادرات چین در ماه سپتامبر نسبت به سال قبل ۱۴.۵ درصد رشد داشته است. واردات چین نیز در این مدت با رشد ۱۴.۳ درصدی روبرو شده است. این رقم در ماه اوت بیش از ۱۹.۹ درصد افزایش داشته است.

این گزارش افزود: مازاد تجاری چین با آمریکا نیز در ماه سپتامبر به بیش از ۳۴.۱۳ میلیارد دلار رسیده است . این رقم در ماه اوت نیز به ۳۱.۰۵ میلیارد دلار رسیده بود. این در شرایطی است که دولت ترامپ تعرفه‌های سنگین تجاری را علیه واردات کالاهای چینی اعمال کرده است.

این مساله نشان می‌دهد که صادرات چین به شدت در برابر تعرفه‌های آمریکا مقاومت کرده است. کاهش ارزش یوان که از ابتدای امسال تاکنون ۶ درصد در برابر دلار افت داشته، شاید یک عامل مهم در بی‌تاثیر کردن تعرفه‌های تجاری آمریکا علیه چین بوده است. آمریکا تاکنون تعرفه‌های سنگینی را علیه ۲۵۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال کرده است.

در ۹ ماه نخست امسال مازاد تجاری آمریکا با چین به بیش از ۲۲۵.۷۹ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به ۱۹۶ میلیارد دلار رسیده بود.

مازاد تجاری با همه کشورهای جهان نیز در ماه سپتامبر به ۳۱.۶۹ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه اوت به ۲۷.۸۹ میلیارد دلار رسیده بود.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر