بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
رئیس ستاد مدیریت و حمل‌ونقل و سوخت کشور از کاهش سهم خودروسازان در جریان نوسازی خودروها از 30 به 25 درصد خبر داد.
کد خبر : ۱۸۱۴۹۲

با افت تولید خودروسازان طرح یک فوریتی مجلسیان برای مشارکت در نوسازی عملی می‌شود ؟!

به گزارش بورس نیوز، مهدی نیکدار با توجه به کاهش سهم خودروسازان در جریان نوسازی خودروها از 30 به 25 درصد اظهار کرد: در صورتی که این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب برسد خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان به ازای هر 4 دستگاه خودرو و موتورسیکلت تولیدی باید یک خودرو و موتور فرسوده را اسقاط و از رده خارج کنند.

وی با اشاره به سهم واردکنندگان در جریان اسقاط خودرو، تصویب این طرح یک فوریتی مجلس را در حوزه اسقاط به نفع روند نوسازی و اسقاط در کشور دانست و خاطرنشان کرد : پیش از ممنوعیت واردات خودرو، واردکنندگان به ازای واردات 75 هزار دستگاه خودرو باید 200 هزار خودرو فرسوده را اسقاط و از رده خارج می‌کردند که در صورت تصویب طرح جدید مجلس 2 برابر سهم واردات خودرو، اسقاط صورت خواهد گرفت. البته در صورتی که خودروسازان مطابق برنامه یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در سال تولید کنند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: در صورتی که این طرح در صحن علنی مجلس رای بیاورد به میزان یک چهارم تولیدات داخلی خودروسازان باید خودرو اسقاط شود.

نیکدار همچنین با اشاره به اینکه این طرح در کمیسیون های مختلف تصویب و در آستانه ورود به صحن علنی است، افزود: به نظر می‌رسد خودروسازان داخلی با تصویب این طرح و ادامه روند قیمت‌گذاری هر وجهی را که بواسطه خرید گواهی اسقاط پرداخت کنند از مردم دریافت خواهند کرد.


وی در پایان با توجه به تاثیر تصویب این طرح در افزایش حدود 600 هزار تومانی هر خودرو گفت: چنانچه قیمت هر گواهی اسقاط حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان باشد در صورتی هر 4 خودرو یک برگه گواهی اسقاط را شامل شود به هر خودرو 600 هزار تومان افزوده می‌شود که طبعا خودروساز این رقم را از سود خود کسر نخواهد کرد و به نحوی از مصرف‌کنندگان دریافت خواهد کرد بنابراین به طور میانگین به قیمت هر خودرو تولیدی 600 هزار تومان اضافه می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر