بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
در آخرین روزهای هفته گذشته خبر عرضه نفت از طریق بورس منتشر شد، فروش نفت خام در بورس انرژی علاوه بر کشف قیمت و افزایش شفافیت در معاملات موجب تنوع بخشی در روش‎های فروش نیز می شود.
کد خبر : ۱۸۱۵۰۴

به گزارش واحد آبسیم بورس نیوز،  ورود نفت خام به بورس باعث جذب خریداران و سرمایه‎گذاران بیشتر شده و عملاً موجب توسعه بازاریابی و فروش نفت خام کشور می‌شود، بنابراین بورس به عنوان ابزاری جهت توسعه مقاصد صادراتی و جذب مشتریان در کنار شفافیت و کشف قیمت عمل می کند. از سال ها قبل کشورهای منطقه بورس نفت خود را راه اندازی کردند و به اهداف و نتایج مثبت دست یافتند.

 بورس کالای دبی (DME) برترین مرکز بین المللی مبادلات آتی و کالاهای انرژی در خاورمیانه است. 

شفافیت به رنگ نفت / شاخص سازی در سواحل دبی

این نهاد که در سال 2007 راه اندازی گردید، به مکانی برای مبادلات کالاهای اصلی متمرکز بر انرژی در خاورمیانه و شرق سوئز و همچنین به مرجع معاملات عادلانه و شفاف نفت خام در منطقه تبدیل شده است. کشف قیمت های منصفانه، معاملات شفاف و مدیریت ریسک از اهداف این سازمان به شمار می رود. DME اصلی ترین و تنهاترین معیار برای قیمت نفت عمان و دبی است.

در بورس دبی هر گاهی شاهد رکورد شکنی در عرضه و فروش محصولات هستیم. آخرین بار در ژوئن 2017 حدود 71 میلیون بشکه مبادله شد. این رکوردها نشان دهنده بهره وری و سودآوری تهیه و تامین نفت خام از طریق فعال ترین سیستم معاملاتی در بازارهای کالاهای منطقه ای، است.

حجم نفت تحویلی بورس دبی بر پایه نفت خام عمان در سال 2015 بیش از 216 میلیون بشکه بوده که در سال 2016 به رقم 260 میلیون بشکه رسید.

شفافیت به رنگ نفت / شاخص سازی در سواحل دبی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر