بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم دولت در التهابات اقتصادی گفت: هیچ کس نمی تواند خود را از مشکل اقتصادی پیش آمده مبرا کند، دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای نظارتی همه به سهم خود مقصر هستند،
کد خبر : ۱۸۱۵۲۲

به گزارش بورس نیوز، بهرام پارسایی با اشاره به سهم دولت در التهابات اقتصادی اظهار داشت: هیچ کس نمی تواند خود را از مشکل اقتصادی پیش آمده مبرا کند، دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای نظارتی همه به سهم خود مقصر هستند، در واقع وقتی برنامه وجود نداشته باشد فضای التهاب رقم می‌خورد.

بی‌برنامگی تخلف ارزی را تشدید کرد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: انتقادهایی که به فضای ارزی کشور وارد می‌شود را درست می‌دانیم چرا که اگر نظارت بر اجرای پرداخت ارز دولتی و وادرات کالاها صورت می‌گرفت و تضمین‌ها لازم دراین زمینه اخذ می‌شد بدون شک از شدت تخلف‌ها کاسته می‌شد.

نماینده مردم شیراز با اشاره به تحریم‌های اقتصادی بیان داشت: نقش تحریم‌ها بر فضای اقتصادی غیرقابل انکار است، به هر حال ما تحریم شده‌ایم و کشورهایی که وعده حمایت از برجام را داده بودند تنها در شعار از نقض برجام توسط آمریکا انتقاد کردند چرا که بخش خصوصی آنها از سیاست‌ها دولتی تبعیت نمی کنند.

وی تاکید کرد: در کنار نقش پر رنگ تحریم‌ها باید به عدم هماهنگی بین قوا و نهادهای تاثیرگذار اقتصادی بر کشور نیز اشاره کرد، افرادی که خود را خودی می‌دانند هم صدا با مخالفان، از جمله ترامپ، عربستان و اسرائیل در باب مخالفت با برجام هم نوا می‌شوند.

تغییرات دلار منطقی نیست

پارسایی درادامه با بیان اینکه مسائل داخلی و خارجی بر التهابات بازار تاثیرگذار و بوده است، بیان داشت: دولت نقش پر رنگی در نوسانات ارزی ندارد، شما دیدید که در هفته‌های گذشته که نرخ ارز کاهش پیدا کرد آن را به مسئله موشک‌ها مرتبط کردند در حالی که منطقا باید برعکس اتفاق می‌افتد و زمانی که CFT در مجلس تصویب شد به جای کاهش قیمت‌ها دلار گران‌تر شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این مسائل نشان می‌دهد سایه‌ای که بر بازار ارز افتاده فراتر از سایه دولت است و با راه حل‌های واقع بینانه نمی توان آن را مدیریت کرد. البته دولت باید سهم خود را در این زمینه بپذیرد اما شاهد رفتارهای دوگانه از دولت هستیم، جایی که باید علت مشکلات را توضیح دهد، می‌گوید مقصر نیست و در جایی که باید مسئولیت را بر عهده گیرد مردم و گروه‌های دیگر را متهم می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس بااشاره به اینکه رئیس جمهور در سخنرانی اخیر گفته است مردم همکاری نکرده اند گفت: علت عدم همکاری مردم با دولت عدم احساس امنیت اقتصادی است، مردم نگران کاهش سرمایه‌های شان هستند و برای حفظ دارایی‌هایشان ریال و ملک را به دلار و ارز تبدیل می‌کنند. طبیعی است که مردم نگران شوند اما بار روانی و احساس امنیت را دولت در مردم ایجاد نکرده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر