بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: درصد افزایش مصرف سوخت در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه بامدت مشابه پارسال با یک درصد افزایش به ۸,۹ درصد رسیده است.
کد خبر : ۱۸۱۵۵۶
به گزارش بورس نیوز، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، درباره موضوع قاچاق سوخت گفت: درصد افزایش مصرف سوخت در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه بامدت مشابه پارسال با یک درصد افزایش به ۸,۹ درصد رسیده است.

وی افزود: برای قاچاق ۱۰ میلیون لیتر سوخت به‌طور تخمینی حدود ۳ هزار تانکر با ظرفیت ۲۰ هزار لیتر لازم است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این‌که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش پررنگی در مبارزه با قاچاق سوخت دارد، افزود: رقم ۴۰ میلیون لیتر روزانه قاچاق سوخت که برخی رسانه‌ها مطرح می‌کنند تخیلی بوده و اعداد و آماری که مطرح می‌شود تقریبی و برآوردی است.

موسوی‌خواه گفت: قاچاق سوخت بدون شک از جایگاه‌های عرضه و نازل‌ها انجام نمی‌شود.

وی گفت: از سال ۸۶ تاکنون کارت سوخت فعال است و کنار گذاشته نشده است. همچنین پس از تک‌نرخی شدن سوخت در سال ۹۴ قیمت بنزین یکسان و ۱۰۰۰ تومان شد. تک‌نرخی شدن بنزین این ذهنیت را در مردم ایجاد کرده بود که استفاده کردن یا نکردن از کارت سوخت تفاوتی ندارد. در این حال، عده زیادی هنگام مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام می‌کردند کارت خود را جا گذاشته‌اند یا گم کرده‌اند، از این رو کارت‌های هوشممند سوخت مردم را کاهش و کارت‌های هوشمند سوخت جایگاه‌داران را افزایش دادیم.

موسوی‌خواه تصریح کرد: بین ۳ تا ۵ میلیون نفر ممکن است کارت سوخت خود را در دست نداشته باشند، از این رو برای آنهایی که رمز کارت خود را فراموش کرده‌اند تمهیداتی داریم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

وجود مسائلی درباره نوسان های فروش نفت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

احیای کارت سوخت و نسبت کاهش قاچاق

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد:

کاهش روزانه 2میلیون لیتر قاچاق سوخت

ارسال نظر