بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
وزیر نفت با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان نفت توانایی تولید نفت بیشتر را ندارند به ترامپ توصیه کرد برای خارج شدن بازار از حالت بی‌تعادلی، دست از تحریم بردارد.
کد خبر : ۱۸۱۵۶۸
به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه صبح امروز در حاشیه چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو در جمع خبرنگاران درباره محور مذاکره دیشب او با وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: مسائل عمومی بازار نفت و شرایط تحریم، محور صحبت‌ها در این دیدار بوده است.

وی درباه دخالت آمریکا در بازار نفت، با بیان این که آمریکایی‌ها شرایطی را به بازار نفت تحمیل می‌کنند، در واقع سوزنی به خودشان می‌زنند و بعد ناله می‌کنند و می‌گویند بیایید مشکل ما را حل کنید، تصریح کرد: باید به آنها گفت لازم نیست به خودتان سوزن بزنید. تحریم‌ها را بردارید تا قیمت‌ها درست و بازار از حالت بی‌تعادلی خارج شود.

زنگنه با تاکید بر این‌که کمبود عرضه در بازار وجود دارد، افزود: هیچ‌کدام از تولیدکنندگان توان تولید نفت بیشتری ندارند و عربستان نیز از ذخایر خود استفاده می‌کند.

وزیر نفت با بیان این‌که ترامپ فکر می‌کند می‌تواند با گردن کلفتی قیمت نفت را کاهش دهد، تصریح کرد: بازار هم‌اکنون ملتهب و به شدت نگران است و نگرانی بازار برای این روزها نیست، بلکه برای آینده است. کشورهای تولیدکننده نفت یکی پس از دیگری تحریم می‌شوند، اما این شرایط تا کی می‌تواند ادامه پیدا کند؟ آینده بازار چه خواهد شد؟

وی با تاکید بر این‌که بازار، یک سازوکار هوشمند و مبتنی بر شخص نیست، گفت: ترامپ نتوانسته بازار را قانع کند، به همین دلیل بازار مدام دچار مشکل می‌شود. ما هم جزو بازار هستیم.

زنگنه درباره احیای کارت سوخت اظهار کرد: کارت سوخت موضوع پیچیده‌ای است. سهمیه‌بندی یکی از روش‌هایی است که فواید و مشکلاتی دارد. این موضوع در دولت در حال بررسی است تا ببینیم به چه تصمیمی می‌رسیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر