بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت هوانوردی صنعت سختی است؛ از یک طرف به فناوری وابسته است و از طرف دیگر اولین تیر تحریم‌ها به آن اصابت کرده و اداره این صنعت را بسیار سخت کرده است.
کد خبر : ۱۸۱۵۸۵

به گزارش بورس نیوز، عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از ۱۰ پروژه عمرانی در فرودگاه مهرآباد گفت: صنعت هوانوردی صنعت سختی است؛ از یک طرف به فناوری وابسته است و از طرف دیگر اولین تیر تحریم‌ها به آن اصابت کرده و اداره این صنعت را بسیار سخت کرده است.

وی افزود: سهم من از تجربه مدیریتی که در کشور داشته‌ام این است که ما پروژه زده هستیم و دنبال پروژه‌هایی هستیم که به کارآمدی آن دقت نکرده ایم و بررسی نکردیم که نهایتاً این همه پروژه چقدر کارایی برای ما داشته است.

آخوندی گفت: ما در این دوره تلاش کردیم پروژه‌هایی تعریف شود که آسایش مردم و کارایی صنعت را به دنبال داشته باشد. پروژه‌ها بایدکمک می‌کرد که ایمنی و یا آسایش مردم و یا اقتصاد صنعت را ساماندهی کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی نکته مهم رضایتمندی مردم است ولی بدون نیروی انسانی آموزش دیده، این میلیاردها تومان هزینه کردن فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: از همین رو طرح تربیت مدیران فرودگاه‌های سراسر کشور را اجرا کردیم و در آن بدون آنکه نیازی به اجرای اقداماتی همچون رابطه باشد، نیروهای مستعد را برگزیدیم.

آخوندی در حاشیه این همایش نیز درباره پروژه‌هایی که امروز در فرودگاه مهرآباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت، تصریح کرد: با افتتاح باند ۲۹ راست بتنی فرودگاه مهرآباد می‌توانیم همزمان در هر دو باند ۲۹ چپ و راست، نشست و برخاست هواپیماها را شاهد باشیم که این اقدام به شدت از تأخیرات پروازهای ابتدای صبح می‌کاهد.

وی افزود: این باند به شکل کاملاً مدرن و با رویه بتنی احداث شده که کار احداث آن را تماماً مهندسان ایرانی طراحی واجرا کرده اند ضمن اینکه ۱۵ سال نیز گارانتی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل سیستم روشنایی اطراف این باند و حذف موانع پروازی از کناره‌های آن اظهار کرد: از دیگر پروژه‌های توسعه مهرآباد، بازآفرینی ۱۴۰۰ متر فضای متروکه در ترمینال‌های یک و دو بود. همچنین بحث برق فرودگاه را بروزرسانی کردیم و دیگر دچار قطعی برق نخواهیم شد.

آخوندی با اشاره به اجرای آخرین سیستم‌های اطفاء حریق در فرودگاه مهرآباد گفت: ماشین‌آلات آتش‌نشانی پیشرفته از اتریش وارد شده که همزمان آب پاشی و فوم پاشی را برای هواپیماهایی که در صورت آب‌پاشی شعله‌ورتر می‌شود، انجام می‌دهد. این خودروها در کمتر از سه دقیقه به هواپیمای آتش گرفته نزدیک خواهند شد.

وی با اشاره به وارد کردن خودروهای مدرن برف روبی که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بود، یادآور شد: سطح سرویس فرودگاه را نیز ارتقاء دادیم تا با کمک موسسات استاندارد بین‌المللی، خدمات‌رسانی در فرودگاه‌ها را طبقه‌بندی کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر