بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
طرح توسعه ای نیز در شرکت در دست اجرا است که با بهره برداری از آن ظرفیت تولید شرکت تقریبا 100 درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۸۱۵۹۰

گروه قندی نیز از جمله گروه هایی است که در چند ماه اخیر رشد مطلوبی تجربه کرده است. این در حالی است که چندی قبل طبق روال هر ساله نرخ فروش شکر اعلام شد و قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر 3 هزار تومان تعیین گردید. با توجه به موج تورمی اکثر کالاها و خدمات، این نرخ کمتر از انتظار برخی فعالان صنعت قند و شکر بود.

سهم شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال «قچار» علاوه بر آنکه امسال با رشد قیمت مناسب سهم همراه بوده، در 6 ماهه نخست امسال نیز با رشد درآمد مواجه شده و 114 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل، درآمد محقق ساخته است.

علی عطااللهی مدیر مالی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل اقبال قندی ها بیان کرد: مهمترین علت جذابیت قندی ها، افزایش حجم چغندرقند برداشت شده در سال جاری بوده و با توجه به وضعیت کشت مطلوب چغندرقند، قندی ها مواد اولیه بیشتری جهت تولید در اختیار خواهند داشت. ضمن اینکه کشت پاییزه چغندرقند هم در برخی مناطق انجام می شود که تاثیر مطلوبی بر وضعیت تولید قندی ها دارد و «قچار» هم از آن بهره می برد.
وی افزود: البته در حال حاضر با توجه به عدم ثبات در اوضاع اقتصادی نمی توان روند سودآوری شرکت های تولیدکننده را پیش بینی کرد؛ ولی امیدواریم سود بیشتری نسبت به سال قبل محقق شود.
این فعال صنعت قند و شکر در رابطه با نرخ شکر گفت: افزایش نرخی که برای شکر در نظر گرفته شد، کمتر از انتظارات بود؛ ولی به هر حال قیمت شکر توسط مراجع مربوطه و با توجه به روند قیمت شکر در بازارهای جهانی  تعیین شده و شرکت های تولیدکننده امکان فروش شکر با نرخ بالاتر از نرخ مصوب را ندارند. البته امسال یارانه ای هم در نظر گرفته نشده و شاید اگر مبلغی هم به عنوان یارانه دریافت می شد، وضعیت بهتر بود.
وی در ادامه اظهار داشت: هر چند میزان افزایش نرخ شکر چندان زیاد نبود، ولی امسال نرخ چغندرقند هم رشد محسوسی نداشته است. به نظر می رسد با توجه به افزایش قیمت سایر محصولات جایگزین، کشت چغندرقند در سال های بعد کاهش یابد.

مدیر مالی قچار در خاتمه گفت: طرح توسعه ای نیز در شرکت در دست اجرا است که با بهره برداری از آن ظرفیت تولید شرکت تقریبا 100 درصد افزایش خواهد یافت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر