بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

خواب پاییزی بازار با مُسکن‌های شش‌ماهه

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد 3 میلیاردو 822 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش یک هزارو 183 میلیارد تومان در 245 هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص سبز پوش بازار نیز با رشد 2232 واحدی در پله 182 هزارو 834 ایستاد.
کد خبر : ۱۸۱۶۱۲

محمد اقبال نیا، کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: بازار پس از رشد سریعی که در چندماه اخیر تجربه کرد روند اصلاحی را در پیش گرفته و اکنون نیز شاخص کل سبز پوش شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار منتظر گزارش های شش ماه شرکت ها است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه وضعیت گزارش 6 ماهه و ماهانه شرکت ها مطلوب به نظر می رسد بازار از شرایط فروش خارج شده است.

اقبال نیا خاطرنشان کرد: در چندماه اخیر سهام شرکت هایی که به لحاظ بنیادی قوی نبودند افزایش قیمت زیادی را تجربه کردند که اکنون این روند اصلاح شد اما سهم های بنیادی بازار افت خاصی نداشتند .

مدیرعامل کارگزاری حافظ ادامه داد: از آنجا که وضعیت گزارش های شش ماهه و ماهانه شرکت ها مطلوب به نظر می رسد می توان گفت که چشم انداز آینده بازار مثبت بوده و قیمت فعلی سهم ها تغییر چندانی را تجربه نمی کند.

وی با تاکید براینکه اخیرا سهام شرکت های پالایشی و پتروشیمی رشد خوبی را تجربه کردند، گفت: حجم خرید فروش سهام شرکت های فلزی و معدنی نیز افزایش یافته اما متاسفانه بانک هایی به جز ملت از وضعیت مطلوبی برخوردار نبودند که تجدید ارزیابی دارایی ها مهم ترین دلیل برای این افت محسوب می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر