بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
دبیر اجرایی اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین‌دست پتروشیمی گفت:

الزام عرضه‌ها در بورس‌کالا نباید لغو شود

الزام عرضه‌ها در بورس‌کالا نباید از بین رود زیرا خروج تامین نیاز تولیدکنندگان ضرر فراوانی به بورس و تولیدکنندگان وارد می‌کند.
کد خبر : ۱۸۱۶۶۶

الزام عرضه‌ها در بورس‌کالا نباید لغو شود

حسین دُر عضو اتاق تعاون با تایید کم فروغ شدن اتحادیه پایین‌دست پتروشیمی به بورس‌نیوز گفت: در آینده نزدیک وضعیت اتحادیه‌ها بهبود پیدا خواهد کرد تا از منافع تعاونی‌های تامین نیاز، دفاع کند.

وی همچنین درخصوص آنکه چرا بورس‌کالا علی‌رغم مصوبه شورای رقابت مبنی بر عدم خروج محصولات پتروشیمی اعضا در بورس، همواره روزه سکوت گرفته نیز گفت: براساس ماده 46، مواد در بورس باید انحصاری بماند اما این مصوبه با یک سری شکایت، شکسته شد و متعاقب آن کارگروه شورا در این‌باره برگزار و کف عرضه‌ها مشخص شد.

دبیر اجرایی اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دست پتروشیمی اضافه کرد: براساس ماده 60 شورای رقابت یکسری از پتروشیمی‌ها کنترل شدند و پس از آن در جلساتی که در بورس‌کالا و وزارت صمت برگزار شد، امیدوار بودیم که این کارگروه‌ها نقش پذیری بیشتری داشته باشند؛  اما بعضا فشارهایی مبنی بر آنکه مواداولیه از بورس‌کالا خارج شود نیز به این کارگروه وارد می‌شد و سازمان حمایت نیز پای این قضیه ایستاد که چنین اتفاقی رخ دهد تا اگر مواداولیه‌ای به تولیدکننده‌ای بخواهد عرضه شود، خارج از بورس عملیاتی شود.

دُر در پایان خاطرنشان کرد: الزام عرضه‌ها در بورس‌کالا نباید از بین رود زیرا خروج تامین نیاز تولیدکنندگان ضرر فراوانی به بورس و تولیدکنندگان وارد می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر