بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
برای کمک به توسعه صنایع تکمیلی و پایین‌دستی بی‌شک باید نگاه به تعاونی‌های تأمین تغییر کرده و ایشان را رقیب بخش‌های دیگر ندانیم تا بتوانند به فعالیت خود در جهت کمک به تولید صنایع پایین‌دستی، دست پیدا کنند.
کد خبر : ۱۸۱۶۹۶

مهدی شبانکاره مدیرعامل تعاونی تأمین نیاز پیشتازان پیشرو مهارت استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز، ضمن بیان این مطلب گفت: هدف اصلی شرکت تعاونی‌های تأمین، کمک به صنایع پایین‌دستی و شرکت‌های خردی است که امکان رقابت و خرید کلان از بورس را ندارند.

وی ادامه داد: بی‌شک یکی از نقاط ضعفی که در حال حاضر در حوزه بورس و پتروشیمی‌ها احساس می‌شود این است که شرکت‌های کوچک و افراد حقیقی نمی‌توانند مستقیماً از بورس خرید کنند و وظیفه تعاونی‌های تأمین کمک به این مجموعه‌ها است. ما یک خرید کلی انجام داده و سپس برحسب نیاز اعضا و سفارش، بین اعضا تقسیم می‌کنیم.

مدیرعامل تعاونی تأمین نیاز پیشتازان پیشرو فارس تأکید کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر نوسان قیمت محصولات پتروشیمی مشکلات زیادی را برای ما و اعضایمان ایجاد کرده است و ما هنوز نتوانستیم از تمام ظرفیت‌های ممکن برای تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی بهره ببریم.

وی از حضور 30 سهامدار در تعاونی خود گفت و افزود: تعاونی‌های تأمین نیاز هدفشان تأمین مواد اولیه پلیمری و شیمیایی صنایع تکمیلی و پایین‌دستی است اما در این راه هنوز مشکلات زیادی دارند.

شبانکاره که در همایش نقش تعاونی‌ها در تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی نیز حضورداشته است در مورد این رویداد و تأثیر آن گفت: به هر حال بخش تامین نیاز، با مشکلاتی همراه است که بخشی از سوی بورس، بخشی پتروشیمی‌ها و البته قسمتی نیز از سوی دیگر ذی‌نفعان به وجود آمده و بنده بر این اعتقاد هستم که همایشی که در روز چهارشنبه برگزار شد، توانست آسیب‌شناسی خوبی برای شناخت مشکلات ایجاد کند و از این به بعد باید برای راه‌حل تسریع و توسعه فعالیت‌های تعاونی‌ها کارکرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر