بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:با وجود ۱۰ هزار واحد ناایمن در تهران باید رویکرد اصلی در نوسازی بافت‌های فرسوده به نوسازی محله به محله تغییر کند.
کد خبر : ۱۸۱۷۳۷

به گزارش بورس نیوز، مجید کیان پور با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن در کلانشهرها به ویژه پایتخت، گفت: بر اساس آمارهای اعلامی، حدود 10 هزار ساختمان غیر ایمن در تهران وجود دارد که به طور حتم این آمارها زنگ خطری برای پایتخت محسوب می‌شود.

نماینده مردم درود و ازنا در در خانه ملت، با بیان اینکه اولویت کنونی پایتخت در حوزه عمرانی، اصلاح ساختمان‌های غیرایمن است، افزود: در شرایط کنونی صنعت نوسازی بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گرفته و مسئولان این مسئله را بسیار پیگیری کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از خانه‌های ناایمن تهران، شاخصه‌های فرسودگی دارند و قطعا با برنامه ریزی و تخصیص اعتبار می توان کار نوسازی و بازسازی این مناطق را صورت داد.

کیان پور گفت: البته دولت اقداماتی را در قالب طرح بازآفرینی شهری صورت داده، اما به نظر من برای تسریع در روند بازسازی بافت‌های فرسوده باید سرمایه‌گذاران و مردم را جذب کرد، که تحقق این مسئله نیز تنها با ارائه مشوق‌های اقتصادی از جمله ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، پایین آوردن نرخ مالیات و معافیت‌های پولی در دریافت پروانه‌های ساخت امکان پذیر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته به نظر من شیوه نوسازی بافت‌های فرسوده باید تغییر کند، زیرا در شرایط کنونی نوسازی به درجاسازی تبدیل شده است، یعنی بر روی همان بافت فرسوده قبلی، ساختمانی چند طبقه احداث می شود، اما معابر آن منطقه به مانند قبل باقی می ماند.

وی گفت: در شرایط کنونی روش‌های جدیدی در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد، به طوری که یک محله به صورت کلی نوسازی شده و در آن تمام موارد و دغدغه‌ها از جمله نوسازی ساختمان و بهبود شرایط معابر دیده می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه امروز حدود 8 هزار شرکت پیمانکاری در کشور فعال هستند، تصریح کرد: قطعا می‌توان از ظرفیت این شرکت‌ها برای اصلاح و نوسازی بافت فرسوده استفاده کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اثر یک مصوبه بر بازار مسکن/ رونق در گرو افزایش قدرت خرید مردم

جزییات تفاهم‌نامه گروه سرمایه‌گذاری مسکن و سازمان نوسازی تهران اعلام شد:

ورود متفاوت بانک مسکن به بافت فرسوده

ارسال نظر