بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید تا جایی که خبر دارد بسته حمایتی در هیات دولت نهایی نشده است.
کد خبر : ۱۸۱۷۶۲

به گزارش بورس نیوز، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه سرپرست وزارت کار از تعلق بسته حمایتی به حقوق‌بگیران زیر 3 میلیون خبر داده است، بیان کرد: هنوز موضوع بسته حمایتی مشخص نشده است و دولت توضیح نداده برای تامین اعتبار این بسته‌ها از چه منبعی استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اگر قرار است طبق قانون پیش برود و به واسطه افزایش درآمد از نفت و دلار، اعتبار این بسته‌ها را تامین کند باید حتما لایحه‌ای برای تصویب به مجلس بیاورد چرا که در بودجه سال 97 به طور دقیق مشخص شده است که برای چه درآمدی چه هزینه‌ای انجام شود.

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت گفت: اکنون اگر دولت افزایش درآمد دارد نمی‌تواند خودش تصمیم بگیرد بااین درآمدها چه کار کند، باید مشخص کند سبدکالا را از چه اعتباری تامین می‌کند و چگونه می‌خواهد بین مردم توزیع کند.

توزیع بسته حمایتی به سرپرست خانوار ایده خوبی نیست

وی با بیان اینکه هنوز بسته حمایتی مشخص نیست، عنوان کرد: در صحبت‌هایی که شده به نظر می‌رسد دولت تصمیم داد بسته حمایتی را در 2 نوبت به ارزش 300 هزار تومانی در اختیار سرپرست خانوار قرار دهد اما از آنجایی که برخی خانوارها بدسرپرست هستند و دچار اعتیاد به مواد مخدر هستند این روش صحیح نیست.

موسوی لارگانی با انتقاد از دولت که تاکنون برنامه مشخصی ازنحوه توزیع سبد حمایتی ارائه نکرده است، گفت: دولت برنامه مشخصی ارائه نکرده و نگفته برای این بسته از مجلس اجازه می‌گیرد یا خیر این در حالی است که در مجلس طرح دو فوریت تامین کالاهای اساسی مطرح بود اما به خواست دولت از دستور خارج شد و از آن زمان تا کنون بیش از 2ماه می‌گذرد و رسما طرح دولت رونمایی نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت روی کاغذ و شفاهی از بسته حمایتی می‌گویند اما تا جایی که اطلاع دارم این موضوع هنوز در هیات دولت به جایی نرسیده و در انتظار تصویب این هیات است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر