بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: نخستین کوره واحدهای بنزین سازی مرحله سوم پالایشگاه میعانات گازی «ستاره خلیج فارس» وارد مدار تولید شد.
کد خبر : ۱۸۱۷۷۹
به گزارش بورس نیوز، با بهره برداری کامل از مرحله سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس تا پایان امسال، ظرفیت تولید بنزین به بیش از 40 میلیون لیتر در روز می رسد.
وی با اشاره به این که پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان اصلی ترین تولید کننده بنزین کشور است، اظهار امیدواری کرد که تا آخرین توان برای تامین این کالای راهبردی تلاش شود و از هیچ اقدامی فروگذار نشود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با قدردانی از مهندسان و کارگران این پالایشگاه بیان کرد: کار و تلاش در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تعطیلی ندارد و هیچ مساله ای نیز سبب کندی فعالیت های این واحد تولیدی برای رسیدن به اهداف عالی نظام و کسب رضایت مردم نخواهد شد.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز در قالب 3 مرحله 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت تعریف شده است.

مراحل ساخت این پالایشگاه در زمینی به گستره 700 هکتار سال 85 در کنار پالایشگاه کنونی بندرعباس آغاز شد.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت است.

خوراک مورد نیاز این پالایشگاه به وسیله خط لوله ای به طول بیش از 485 کیلومتر از پالایشگاه‌ های گاز پارس جنوبی تامین می شود.

اکنون روزانه 240 هزار بشکه میعانات گازی به خط لوله از عسلویه به این پالایشگاه منتقل می شود که تا 800 هزار بشکه ظرفیت انتقال دارد.

مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید بیش از 36 میلیون لیتر بنزین در روز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس بهره برداری شد.

روزانه از خروج 15 میلیون دلار ارز بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت ‌گاز و گاز مایع در پالایشگاه ستاره خلیج فارس جلوگیری می شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ابعاد تخلف احتمالی در ناحیه سروان استان سیستان بلوچستان بررسی می‌شود

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کردستان گفت:

سوخت‌رسانی زمستانی به موقع در کردستان

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد:

تولید گاز مایع بیش از نیاز داخلی

ارسال نظر