بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به مراسم تودیع و معارفه علی صحرایی و رفت و آمدهای وزیر راه به پاستور تا افزایش قیمت دلار و سکه در بازار.
کد خبر : ۱۸۱۸۳۶
به گزارش بورس نیوز، صحرایی در حالی بر صندلی بورس تکیه می‌زند که بازار در واکنش به این انتصاب، به‌جای فرش قرمز، شاخص‌های قرمز را پیشکش خبر مدیریت وی طی چند روز گذشته کرده بود.

به هرحال امروز در مراسم تودیع و معارفه، علی صحرایی مهم‌ترین برنامه خود را هدایت نقدینگی به بورس دانست که بسیاری از سهامداران در فضای مجازی به طنز، درخواستی مبنی بر آن داشتند که "آقای رئیس جدید، لطفاً برنامه‌ها را کنسل کنید."

این انتقادات نشات گرفته از هفته‌های گذشته و قرمز پوشی بازار بود که سهامداران به سقوط شاخص‌ها، تیتر شاهکار مدیر قرمز پوش را دادند.

دلار در سودای رشد نرخ

قیمت دلار در بازار امروز تهران برابر با 13650 تومان معامله شد که 30 تومان افزایش نسبت به قیمت روز گذشته و 110 تومان کاهش نسبت به قیمت اول وقت امروز را تجربه کرده است.

همچنین قیمت سکه 4200000 تومان در بازار دادوستد شد که 50000 تومان کاهش نسبت به قیمت روز گذشته و 100000تومان کاهش نسبت به قیمت اول وقت امروز را لمس کرده است.

رفت‌وآمدهای وزارت راه

امروز عباس آخوندی در کانال خبری خود، پاستور را بدرود گفت اما شنیده می‌شود حسن روحانی، محمد اسلامی را برای وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی خواهد کرد.

خبری خوش برای تجهیزات نفتی

110 شرکت کوچک و متوسط اروپایی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی کردند اما طبق شنیده‌ها یک شرکت بیمه اروپایی با همکاری یکی از شرکت‌های دولتی بیمه‌ای فضای ورود این سرمایه‌گذاران را فراهم کرده‌اند.

اصلاح نظام بانکی، اجرایی یا منفک!

شنیده‌ها از حیاط پاستور بدین گونه بوده که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا که حسن روحانی بر صندلی ریاست تکیه زده بود، تأکیدی داشته مبنی بر اینکه حال قیمت دلار و مه وابرو باد و خورشید دست‌به‌دست یکدیگر دادند، بانک مرکزی موظف به ارائه پیشنهادات اجرایی برای اصلاح نظام بانکی به جلسه سران شد.

کشتیرانی در اقیانوس

باد بر بادبان کشتی ران‌ها، نرخ حمل کشتیرانی در حالی با دلار 14هزارتومانی سنا تعیین‌شده که از مجموع 10 سفارش کشتیرانی در سال 2008، 8 فروند کشتی به ناوگان آن‌ها اضافه‌شده ضمن آنکه 17 رقیب این شرکت در حال ترک ایران هستند.

غدیر 57 ثانیه‌ای شد

طی معاملات روز جاری پتروشیمی غدیر امروز در 57 ثانیه معامله شد و تا 30 میلیون نیز صف خریدار داشت.

از طرف دیگر حال خوب بانکی‌ها را نمی‌توان تصور کرد زیرا بازارسرمایه قندی در دل برخی سهامداران آب کرده که نرخ سود سپرده با برخی سپرده‌‌گذاران نکرده است.

پتانسیل گروه غذایی و لبنی و لوازم خانگی برای رشد

به سبب بحث تحریم‌ها، سهم شرکت‌هایی که فروش داخلی و احتمال افزایش قیمت محصول داشته باشند، ازجمله گروه غذایی، لبنی و لوازم‌خانگی و... رشد کوچک اما ادامه‌داری را داشته و بنابر برخی تحلیل‌های کارشناسان، این شرکت‌ها از شرکت‌های صادرات محور مناسب‌تر ارزیابی می‌شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر