بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
فعال صنعت غذایی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رشد ۳۲ درصدی صادرات بیسکوییت و شکلات / درآمد ۲۷۰ میلیون دلاری صادرات

طبق آمارهای گمرکی در ۵ ماهه نخست امسال حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد و ارزش صادرات بیش از ۳۲ درصد رشد داشته و به ۲۷۰.۶ میلیون دلار رسیده است
کد خبر : ۱۸۱۸۷۷
به گزارش بورس‌نیوز، با افزایش نرخ ارز، صادرات جذابیت بیشتری پیدا کرد و حجم صادرات بسیاری از کالاها افزایش یافت. گفته می‌شود محصولات غذایی ازجمله محصولاتی بوده که در بازارهای صادراتی به‌ویژه عراق و افغانستان و پاکستان با رشد تقاضا همراه بوده است. 

بررسی گزارش‌های عملکرد شرکت‌های تولیدکننده بیسکوییت نشان می‌دهد روند درآمد شرکت‌ها صعودی بوده است. به‌عنوان‌مثال «غگرجی» در ۶ ماهه نخست امسال ۳۴ درصد و «غسالم» ۲۹ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل درآمد داشته‌اند.

جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بیسکوییت و شیرینی و شکلات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت صادرات صنعت بیان کرد: وضعیت صادرات در سال جاری بهبود داشته و طبق آمارهای گمرکی در ۵ ماهه نخست امسال حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد و ارزش صادرات بیش از ۳۲ درصد رشد داشته و به ۲۷۰.۶ میلیون دلار رسیده است.

وی در ادامه در رابطه با پیش‌بینی روند صادرات تا پایان سال اظهار کرد: اگرچه صادرات در ۵ ماهه نخست امسال رشد چشمگیری داشته و تولیدکنندگان را منتفع ساخته؛ ولی با توجه به تصمیمات جدید و الزام شرکت‌ها مبنی بر ارائه تعهدنامه ارزی، صادرکنندگان خصوصاً به کشورهای عراق و افغانستان دچار مشکلاتی شده‌اند. امیدواریم در مورد این سیاست بازنگری شود؛ در غیر این صورت احتمالاً روند مطلوب صادرات نیمه نخست سال، در نیمه دوم تکرار نخواهد شد.

وی در مورد وضعیت قیمت‌های محصولات این صنعت گفت: به‌هرحال بهای تمام‌شده به سبب افزایش نرخ روغن نباتی و شیرخشک و... افزایش داشته و نرخ فروش هم افزایش داشته است. البته محصولات این صنعت جزو کالاهای اساسی مشمول قیمت‌گذاری دولت نبوده و متناسب با کشش بازار و قدرت خرید مردم افزایش قیمت داشته‌ایم.

مغازه‌ای در رابطه با واردات انواع بیسکوییت و شکلات عنوان کرد: واردات محصولاتی همچون بیسکوییت و شیرینی و شکلات از مبادی رسمی انجام نمی‌شود؛ ولی ممکن است به‌صورت قاچاق وارد شود. اما درهرحال مشکل خاصی درزمینهٔ رقابت با محصولات وارداتی وجود ندارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر