بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: خودروسازان ایرانی هزاران میلیارد از نقدینگی مردم را در اختیار خود قرار دادند
کد خبر : ۱۸۱۹۵۵

به گزارش بورس نیوز، سعید مؤتمنی بابیان اینکه عملکرد آقای شریعتمداری در وزارت صنعت،معدن و تجارت به‌خصوص در قیمت‌گذاری و فروش خودرو قابل دفاع نیست،گفت: در دولت تدبیر و امید بازار خودرو با تلاطم‌های ناگهانی و تأثیرگذاری روبه‌رو شد.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان ایرانی هزاران میلیارد از نقدینگی مردم را در اختیار خود قرار دادند، افزود: چه در زمان آقای نعمت زاده و چه در زمان آقای شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت شاهد نابسامانی در حوزه خودرو بودیم.

مؤتمنی تصریح کرد: خودروسازان ایرانی با پول‌هایی که از مردم می‌گیرند اقدام به دلالی و واسطه‌گری در بازارهای مختلف اقتصادی می‌کنند که وقوع این اتفاق منجر به نارضایتی مردم شده است.

وی افزود: بازار خودرو کشور در شرایط کنونی به سمتی پیش می‌رود که از خودروسازان چینی حمایت می‌شود.

مؤتمنی با اشاره به اینکه خود بنده هم مخالف واردات خودروهای لوکس به کشور هستم،گفت: اگر تعرفه واردات خودروهای خارجی به ایران کاهش یابد در آن موقع شاهد رقابتی شدن بازار خودرو در کشور خواهیم بود که وقوع این اتفاق منجر به افزایش میزان کیفیت محصولات خودروسازان ایرانی می‌شود.

رئیس اتحادیه خودرو کشور اضافه کرد: افزایش اختلاف قیمت خودروهای ایرانی و چینی در کارخانه و بازار موجب شده است تا دلالان و واسطه‌گران سودهای کلان و گزافی را به جیب بزنند.

وی به اینکه آقای شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت عملکرد ضعیفی در بخش خودرو داشت، گفت: بسته شدن یک‌شبه سامانه ثبت سفارش از خلاقیت‌های آقای شریعتمداری بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر