بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بیش از 90 درصد پروژه‌ها در کشور نیمه‌تمام مانده‌اند که عمر آن‌ها گاه به 20 سال هم می‌رسد.
کد خبر : ۱۸۱۹۶۸

به گزارش بورس نیوز، قلی‌الله قلی‌زاده با ابراز تاسف از نبود اعتبار لازم برای به سرانجام رسیدن پروژه‌های عمرانی گفت: بیش از 90 درصد پروژه‌ها در کشور نیمه‌تمام مانده‌اند که عمر آن‌ها گاه به 20 سال هم می‌رسد.

اعتبارات ناچیزی که کفاف نمی‌دهند

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش هوراند در خانه ملت اشاره کرد: هر ساله اعتبار مختصری برای پروژه‌های نیمه‌تمام مصوب می‌شود که این اعتبارات ناچیز نمی‌تواند هزینه‌های تکمیل پروژه‌ها را تامین کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت مکلف شده بعضی پروژه‌های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کند، اما در این راه موفق نبوده است، گفت: تا به امروز به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز و حتی بروز تحریم‌ها دولت نتوانسته کاری کند که بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار وارد این عرصه شود.

استفاده از توان بخش خصوصی؛ تنها راه ممکن

وی تصریح کرد: این در حالی است که در شرایط اقتصادی فعلی که با تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام در کشور مواجهیم، غیر از اینکه از توان بخش خصوصی چه داخلی و چه خارجی استفاده کنیم، راه دیگری نداریم اما متاسفانه هنوز سازوکار مشخصی برای این مشارکت هم نداریم.

دولت مسیر مشارکت را روان سازی کند

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت باید بخش خصوصی را تشویق کرده و در فعالیت او سهولت ایجاد کند. درواقع باید مسیر مشارکت بخش خصوصی را روان‌سازی کند تا سرمایه‌گذار از مشارکت پشیمان نشده و هر روز دلگرم‌تر شود. سرمایه‌گذار در جایی که احساس می‌کند سرمایه‌اش امن است و با او همکاری لازم انجام می‌شود با خیال راحت وارد کار شده و مشارکت می‌کند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش هوراند در مجلس شورای اسلامی، در پایان اضافه کرد: هموار نبودن مسیر برای مشارکت بخش خصوصی به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باعث شده سرمایه‌گذاران رغبت نداشته باشند به این حوزه وارد شوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر