بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
سالن همایش‌های برج میلاد میزبان سهامداران هلدینگ خلیج‌فارس برای برگزاری مجمع سالیانه بود.‏
کد خبر : ۱۸۲۰۱۷

به گزارش بورس نیوزدر این مجمع امید قائمی رئیس مجمع، محسن علم بیگی به نمایندگی از سهام عدالت، احمدرضا اشراقی به نمایندگی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در هیئت جلسه مجمع حضور یافتند.

در ابتدای این مجمع مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس گزارشی از عملکرد زیرمجموعه خود را به سهامداران خواند. ربیعی در سخنان خود گفت: در حال حاضر  42 درصد از کل ارزش صادرات و 38 درصد از کل مقدار صادرات کشور مربوط به هلدینگ خلیج‌فارس است.

وی با اعلام این مطلب که 50 کشور دنیا جزء بازارهای صادراتی ما هستند افزود: طی سال مالی گذشته بازدهی سهام  فارس 94 درصد بوده و پارس که تنها 100 روز از عرضه اولیه آن می‌گذرد حدود 100 درصد بازدهی داشته است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس تصریح کرد: در سال جاری  3200 میلیارد تومان از مغایرت‌های عمده با صنایع ملی پتروشیمی و2200 میلیارد تومان نیز مربوط به پتروشیمی بندر امام بود.

وی خاطرنشان کرد: حدود 5500 میلیارد تومان از بدهی‌های سنواتی شرکت‌های پتروشیمی نوری و بوعلی سینا تقسیط شده است و همچنین با استفاده از سود انباشته، سرمایه هلدینگ به 9150 میلیارد تومان افزایش یافت.

ربیعی از اصلاح زنجیره ارزش و بازنگری در طرح‌ها و برنامه‌های هلدینگ خلیج‌فارس خبر داد و افزود: در برنامه‌ریزی جدید، دیگر به‌هیچ‌عنوان وارد پروژه های کم بازده نمی‌شویم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را مورد بورس مجدد قرار خواهیم داد.

وی از آمادگی شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، نوری، بوعلی سینا و آریاساسول برای ورود به بورس خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری پتروشیمی بندر امام یا بوعلی‌سینا در بورس عرضه می‌شوند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس تأکید کرد: در خصوص عرضه شرکت پتروشیمی آریاساسول به‌عنوان سهامدار 50 درصدی برای انجام این مهم، آمادگی کامل داریم و در حال رایزنی با  سهامدار عمده دیگر هستیم.

وی افزود: در سال آینده با بهره‌برداری از پتروشیمی ایلام، لردگان و بید بلند خلیج‌فارس، ۴/۵ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌ها به سوددهی خواهند رسید.

ربیعی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این سه شرکت، حدود ۶ میلیون تن به حجم تولیدات هلدینگ افزوده خواهد شد و سالانه ۶۰۰ میلیون دلار به سود خالص هلدینگ اضافه می‌شود. این سه طرح تا سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسند و برای آن ۳/۸ میلیارد یورو و ۳۸۲۹۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی  از اضافه شدن اوره به تولیدات هلدینگ خلیج‌فارس خبر داد و گفت: نتیجه بهره‌برداری از پتروشیمی‌های ایلام، لردگان و بید بلند خلیج‌فارس افزوده شدن ظرفیت جدید تولید اوره  به ظرفیت قبلی شرکت است.

 مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس در پایان با اشاره به آخرین و جدیدترین قرارداد مجموعه با شرکت ملی نفت در تابستان‌ ۹۷ گفت: قرارداد در خصوص جمع‌آوری گازهای مشعل است و در قالب ۲۴ پروژه در مناطق نفت‌خیز با سرمایه‌گذاری ۸۷۵ میلیون یورو انجام‌شده؛ نتیجه حاصل از این قرارداد دریافت روزانه ۵۱۰ میلیون فوت مکعب خوراک برای مجتمع‌های پتروشیمی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بی نیازی کشور از واردات با یک محصول عملیاتی شد؛

تولید پلی اتیلن سنگین با کاتالیست جدید

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:

به روزشدن سامانه پرسش و پاسخ سهام عدالت

مدیر عامل سرمایه‌گذاری استان تهران عنوان کرد؛

توزیع ۸۳۵میلیارد تومان سود سهام عدالت ۲دهک

ارسال نظر