بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
سیمان کنگان در سال 96 بیش از 2 میلیون تن کلینکر و سیمان در بازارهای صادراتی عرضه کرده که این رقم 33 درصد سهم ‏صادراتی کشور است.‏
کد خبر : ۱۸۲۰۸۰

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت بین‌المللی سیمان کنگان که با برند ساروج بوشهر ثبت‌شده است از سال 1377 کار خود را آغاز و در حال حاضر جزو صادرکنندگان اصلی سیمان و کلینکر به بازارهای مهم صادراتی است.

این مجموعه دارای بازارهای صادراتی در قطر، کویت، بنگلادش، موزامبیک، غنا، عراق، هندکنگو و امارات است و در سال گذشته حجم مناسبی از محصولات خود را به این بازارهای هدف عرضه کرده است.

این مجموعه صنعتی با دارا بودن اسکله اختصاصی دارای مزیت بسیار خوبی برای توسعه بازارهای هدف خود است اما تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان می‌تواند این مزیت را از دست این مجموعه خارج نماید زیرا پهلو گرفتن کشتی‌های بین‌المللی در شرایط تحریم کمی سخت خواهد بود.

هانی دیزبند مدیرعامل شرکت سیمان کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: سیمان کنگان با این حجم صادرات، 5/1 درصد صادرات جهانی سیمان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: متأسفانه با آغاز تحریم‌ها و البته دور جدید این محدودیت‌ها در 13 آبان، مشکلات مجموعه‌های صادراتی بیش‌ازپیش می‌شود و شاید رسیدن به رکورد صادراتی سال گذشته سخت و غیرممکن شود.

مدیرعامل شرکت ساروج بوشهر تأکید کرد: در حال حاضر حمل‌ونقل محصولات ما به دلیل اینکه نمی‌توانیم از اسکله خود برای پهلو گرفتن کشتی‌ها استفاده نماییم، کمی سخت شده است این در حالی است که در شرایط غیر تحریمی داشتن اسکله اختصاصی برای ما یک امتیاز محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات فعلی ما در حوزه صادرات برگشت ارز حاصل از فروش محصولات است که این با توجه به تحریم‌های بانکی می‌تواند بسیار برای شرکت‌های صادراتی مشکل‌آفرین شود ازاین‌رو دولت باید برای تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات، بنگاه‌های داخلی را حمایت نماید.

دیزبند با اشاره به حضور فعال مجموعه خود در بازار سرمایه از برخی اتفاقات در این بازار گلایه کرد و افزود: متأسفانه در چند وقت اخیر افت‌وخیز شاخص‌ها در بازار افزایش پیداکرده است که این مهم به‌صورت کاملاً مستقیم بر روی عملکرد ما اثرگذار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر