بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با توجه به شرایط بد آب و هوایی، در سال جاری عملکرد بسیار پائینی در بحث تولید پسته رقم خورد که این موضوع باعث خسارات مالی زیادی به کشاورزان شد.
کد خبر : ۱۸۲۱۰۳

به گزارش بورس نیوز، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با توجه به شرایط بد آب و هوایی، در سال جاری عملکرد بسیار پائینی در بحث تولید پسته رقم خورد که این موضوع باعث خسارات مالی زیادی به کشاورزان و بهره‌برداران، کم شدن نیروی کارگری در باغات، کاهش درآمد خانوارهای روستایی و کارگری را به همراه داشت.

وی افزود: متاسفانه به دلیل شرایط غیر قابل پیش بینی در تولید محصول پسته صادر کنندگان نیز خسارات بسیار زیادی را متحمل شدند.

مسعودی با بیان اینکه میزان تولید پسته سال گذشته شهرستان کرمان ۲۶۵۰۰ تن بوده است، افزود: با درخواست جهاد کشاورزی شهرستان کرمان از نمایندگان و استانداری کرمان نسبت به تمدید وام‌های کشاورزی اقدام شد تا شاید در مدت زمان کوتاه خسارات ناشی از تولید کم کشاورزان نیز جبران گردد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امسال با برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی نسبت به تجهیز باغات خود به سیستمهای نوین آبیاری متناسب با نوع محصول و نیز منطقه کشت‌شده ترویج شده که امیدواریم در سال جاری نیز با تیم کارشناسی همکاران در جهاد کشاورزی و اقدام عملی کشاورزان بتوانیم سطح قابل‌توجهی از باغات را به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز نمائیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر