بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت گفت:ممنوعتی برای صادرات چای داخلی وجود ندارد.
کد خبر : ۱۸۲۱۰۹
به گزارش بورس نیوز، محمود بازاری ممنوعیت صادرات چای را تنها برای چای خارجی که ارز دولتی دریافت می‌کنند، عنوان کرد و گفت: صادرات چای داخلی با نظر وزارت جهاد کشاورزی از این قانون مستثنی است و ممنوعیتی برای صادرات آن وجود ندارد.

وی افزود: در مرداد ماه سال جاری طی ابلاغیه‌ای از طرف وزارت صمت به گمرک ایران اعلام شد که چای داخلی ممنوعیت صادرات ندارد، ولی صادرات این محصول باید با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد و ساز و کار اجرایی آن و تشخیص چای داخلی و خارجی نیز با این وزارتخانه است.

در این ابلاغیه آمده‌است که منظور از چای فله و بسته بندی در فهرست مذکور انواع چای وارداتی با نرخ ارز رسمی بانک مرکزی ( 4200 تومان ) است.

 مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت در ادامه اضافه کرد: به منظورجلوگیری از هرگونه خروج رسمی و غیر رسمی چای در قالب و پوشش تولیدات داخلی ضروری است، به گمرکات اعلام شود، صادرات چای داخلی با کنترل دستگاههای مسئول و مجوز وزارت جهاد کشاورزی بلامانع است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر