بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد:

افزایش 10 درصدی تولید زعفران در سال جاری

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت زعفران و برآوردهای اولیه از مناطق کشت، پیش بینی می شود که تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد
کد خبر : ۱۸۲۱۱۶

به گزارش بورس نیوز، محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش قیمت زعفران در ماه های اخیر گفت: با وجود عرضه زعفران در بورس کالا، قیمت این محصول بازهم بر مبنای عرضه و تقاضا و بدون دخالت افراد انجام می شود بنابراین به دلیل افزایش تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی برای خرید زعفران، این نوسان قیمت امری طبیعی به نظر می رسد.

وی با تاکید براینکه قیمت گذاری محصولات باید بدون دخالت افراد انجام شود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی تنها در مواقعی که قیمت محصولات کشاورزی، جوابگوی هزینه کشاورزان نباشد برای جلوگیری از سرگردانی کشاورزان تصمیماتی را اتخاذ می کند.

طهماسبی در پاسخ به این سوال که آیا خرید توافقی زعفران امسال نیز ادامه می یابد، گفت: سازمان تعاون روستایی تنها در مواقعی به خرید زعفران ورود می کند که قیمت محصول اجحاف در حق تولید کننده باشد چرا که با وجود مشقت های فراوان تولید، نقدینگی کشاورزان تنها یکبار در طول سال اتفاق می افتد که اگر قیمت فروش با هزینه های تولید تناسبی نداشته باشد کشاورزان رغبتی به کشت این محصول استراتژیک نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که تولید زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت زعفران و برآوردهای اولیه از مناطق کشت، پیش بینی می شود که تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳۶ تن زعفران به بازارهای هدف صادر شد، افزود: براساس آمار گمرک در شش ماهه نخست سال میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر