بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
طی مهرماه در بازار فیزیکی رقم خورد؛

معامله ۸۶هزار میلیارد ریالی در بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی مهر ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از یک میلیون و ۶۷۴ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۶ هزار میلیارد بود.
کد خبر : ۱۸۲۱۲۰
به گزارش بورس نیوز، طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۲۵۷ هزار و ۹۶۰ تن انواع محصول به ارزش ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال بود. در این تالار، ۲۵۳ هزار و ۲۶۰ تن گندم،  ۴ هزار و ۷۰۰ تن شکر و ۲۹ تن زعفران به فروش رسید.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر ۸۶۲هزار و ۶۸۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۱ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.

در این تالار بالغ بر ۲۸۰ هزار و ۴۷۰ تن انواع قیر، ۲۷۸هزار و ۵۴۵ تن انواع مواد پلیمری و ۱۰۵هزار و ۸۳۱ تن مواد شیمیایی معامله شد. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۱۶۹ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۵هزار و ۸۰۰ تن گوگرد، ۷ هزار و ۲۷۶ تن عایق رطوبتی، ۱۰۰ تن گازها و خوراک ها، ۳ هزار و ۱۴۴ تن روغن و ۲ هزار تن سلاپس واکس اشاره کرد.

تالار صنعتی و معدنی


تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در مهر ماه میزبان معامله ۵۵۲ هزار و ۶۸۲  تن انواع کالا به ارزش ۳۲ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال بود.

در این تالار ۵۰۷ هزار و ۱۳۰ تن انواع فولاد، ۱۷ هزار و ۹۶۵ تن انواع مس، ۱۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۷ تن کنسانتره، ۶ هزار و ۸۰ تن آلومینیوم، یک هزار تن سیمان، ۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۳۰۰ تن روی، ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۶ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۵۰۰ تن فروسیلیس و ۴۶۴ تن نخ پلی استر را تجربه کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر