بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
در پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی می اندازیم به دور دور وزاری پیشنهادی برای کسب رای تا شوک عجیب ایران‌خودرو به بازار سهام.
کد خبر : ۱۸۲۱۳۶
به گزارش بورس‌نیوز، بازار، پازل درستی به تابلوی شاخص‌ها ارائه نمی‌کند، از طرفی نرخ  محاسبه دلار پتروشیمی‌ها، رضایت به فعالیت اقتصادی اروپایی‌ها، تصویب FATFو تغییر نرخ خودرویی‌ها قصه‌های خوشی را تداعی می‌کند اما در بورس اتفاقات عجیب یکی‌دوتانیست. تا ساعت  ۹ یعنی زمان گشایش ؛ اکثر نمادها در درصدهای مثبت متقاضی داشتند ولی اصل اتفاقات که حداقل ۱۰ روز اخیر تکرار شده و نمونه‌اش را امروز هم  شاهد بودیم این بود که تعدادی از سهم‌ها متعادل و تعدادی هم در درصدهای مثبت معامله شدند و فشار و قدرت طرف تقاضا بیشتر شد ولی یکباره از عالم غیب رنج‌های منفی سنگین شروع‌شده و عملاً روند معاملاتی بازار را به هم زدند.
ولی این اتفاق عجیب حدوداً ۱۰ تا ۱۵ روز هست که در حال تکرار است.

پیش‌خور شدن اخبار

در راه‌پله سازمان شنیده‌شده برخی اخباری که پیش‌خور شده برای حفظ صندلی‌ها بوده و اینکه حتی می‌خواهند بازار را برای  ۱۳ آبان را سبزپوش نگه‌دارند اما درهرصورت گمانه‌زنی‌ها زیاد هست ولی امیدواریم سهامدار خرد را قربانی بازی خودشان نکنند.

وزاری پیشنهادی کابینه امروز حسابی دوردور کنان در بین فعالان و تاثیرگذاران وزارت خود به گردش رفته و تیغ تیز تغییرات را نخستین وعده خود پس از کسب رای اعتماد مجلس دانستند با این حال احتمالا اهالی سمیه، باب‌همایون و آزادی و غیره باید در آینده‌ای نزدیک ماشین اسباب‌کشی را اجاره کنند.

جولان تاجرباشی‌ها در بورس

وزارت دارایی اعلام کرده در صورت تصویب لایحه مالیات ارزش افزوده، آمادگی کاهش مالیات عملکرد شرکت ها را از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد دارد. به‌طورکلی در همه جای دنیا، با افزایش مالیات بر ارزش افزوده، مالیات عملکرد کاهش می‌یابد. در حالی از سال ۱۳۸۷ تاکنون مالیات بر ارزش‌افزوده تدریجا از ۳ درصد به ۹ درصد رسیده که مالیات بر عملکرد شرکت ها تغییری نکرده است؛ البته سیاست‌های اقتصادی در ایران همواره به نفع تاجر باشی ها بوده، نه تولیدکنندگان.

بانک ملت تسعیر ارز را تصحیح می‌کند!

بانک شفاف‌سازی داده و گفته برای تسعیر نرخ ارز به نرخ نیما با بانک مرکزی مکاتباتی شده  که در صورت نهایی شدن تأثیراتش اعلام خواهد شد.

شوک عجیب ایران‌خودرو به بازار سهام

ایران‌خودرو در عملکرد شش‌ماهه سال ۹۷ بیش از ۱۶۷ تومان به ازای هر سهم زیان ساخت و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد اما خبر مأیوس کننده‌تر آن بود که گزارش خساپا که در کدال رفته طی 6 ماهه منتهی به 97/06/31 (حسابرسی نشده) مبلغ (437) ریال زیان به ازای هر سهم محقق گردید.
320 درصد افزایش زیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته واقعاً جای تفکر و تعقل دارد.

قیمت آخر دلار امروزی

قیمت دلار، کاغذی 13760 تومان بوده که 10 تومان افزایش نسبت به قیمت قبل و 40 تومان کاهش نسبت به قیمت اول وقت امروز را تجربه کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر