بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
وزیر نفت در انتقاد به میزان مصرف انرژی در کشور گفت:

شدت مصرف وحشتناک انرژی/ پرتی مصرف سربالا زد

در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت‌شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی گاز دارند که این میزان ۹۰ درصد کل جمعیت را شامل می‌شود اما همچنان آلایندگی زیاد بوده و شدت مصرف انرژی وحشتناک است.
کد خبر : ۱۸۲۱۵۵

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه در مراسم امضای قرارداد توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۱۳ هزار روستا گازرسانی شدند که برای انجام این فرآیند حتی یک سنت نیز از دولت دریافت نکردیم و سرمایه آن از محل صرفه‌جویی در مصرف تأمین شد.

وزیر نفت بابیان اینکه با تکمیل فرآیند گازرسانی در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می شود، افزود: این امر برای کشور درآمدزایی به همراه داشته و اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه پس از تکمیل فرآیند توسعه مترو نیز مردم و دولت برنده خواهند بود، ادامه داد: وظیفه من بعنوان وزیر بهبود وضع بنزین و گازوئیل خواهد بود که در حال حاضر کیفیت گازوئیل بسیار مطلوب بوده اما شاید در برخی از جایگاه ها بنزین یورو ۴ نداشته باشیم.

زنگنه با بیان این که تعداد خودروها بسیار زیاد است، گفت: باید حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم و زیر ساخت های راه آهن حمل و نقل عمومی نیز باید تجهیز شوند تا میزان رضایت‌مندی مردم افزایش یابد.

زنگنه با بیان این که ماده ۱۲ رفع موانع تولید باید تحقق یابد، خاطرنشان کرد: متأسفانه اجرای این ماده تاکنون مورد توجه قرار نگرفته اما برای سال ۹۸ باید آن را در دستور کار قرار دهیم چرا که این موضوع اکنون مغلوب یارانه‌ها شده است.

وزیر نفت با بیان این که در زمینه بهینه‌سازی اقدامات زیادی در دست اجرا است، گفت: جایگزین کردن گاز طبیعی با سوخت مایع مهم ترین اقدام در این زمینه محسوب می شود .

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲، ۲۷ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها توزیع شد که معادل ۱۸ میلیارد دلار بود و اگر ادامه پیدا می‌کرد کل کشور پر از مازت می‌شد اما اکنون میزان مصرف مازت ناچیز شده و فقط در زمستان به‌ دلیل افزایش مصرف خانگی گاز میزان مصرف آن افزایش می یابد.

زنگنه با تأکید بر اینکه باید آیین‌نامه مصرف بهینه در خانه‌ها رعایت شود، یادآور شد: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت‌شهری و ۸۰ درصد جمعیت روستایی گاز دارند که این میزان ۹۰ درصد کل جمعیت را شامل می‌شود و تا دو سال آینده به ۹۵ درصد می‌رسد اما همچنانآلایندگی زیاد بوده و شدت مصرف انرژی وحشتناک است.

وی با تاکید براینکه استانداردها و ساخت‌وسازها باید درست انجام شوند، گفت: آیین‌نامه مبحث ۱۹ نیز باید درست اجرا شود تا مصرف انرژی کاهش یابد استانداران و شهرداران نیز باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

ویر نفت با اشاره به اینکه تابستان سال جاری مصرف نیروگاه‌ها ۲۹۰ میلیون متر مکعب معادل ۲ میلیون بشکه نفت خام بود؛ افزود: اما راندمان نیروگاه‌ها ۳۲ درصد بود که این امر به محیط زیست آسیب زده و موجب هدر رفت ثروت کشور می شود.

زنگنه با تأکید بر این که اجرای ماده ۱۲ باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در این شرایط فعلی نباید تأمین فاینانس های خارجی به تأخیر بیفتد زیرا در اینصورت بار ترافیکی از روی زمین به زیر زمین منتقل نخواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون ویزه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت:

کار کارشناسی ساختار جدید سهام عدالت

در پی سوخت رسانی مطلوب انجام شد؛

نشست کمیته بحران در گرگان

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:

بی توجهی به بحث حمل و نقل عمومی در لوایح بودجه

با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد صنعت گاز انجام شد؛

نخستین نشست سوخت‌رسانی زمستانی

ارسال نظر