بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
وزیر انرژی روسیه گفت:‌ قصد ندارد تا پایان سال ۲۰۱۸ یا در کوتاه مدت تولید خود را به ۱۲ میلیون بشکه در روز برساند.
کد خبر : ۱۸۲۱۹۴
به گزارش بورس نیوز، گرچه روسیه ماه گذشته به رکورد بالاترین میزان تولید نفت پس از فروپاشی شوروی سابق رسید، ولی قصد ندارد تا پایان سال 2018 یا در کوتاه مدت تولید خود را به 12 میلیون بشکه در روز برساند، چون موافق با طرح های توسعه اقتصادی مسکو نیست .

تولید نفت روسیه در ماه سپتامبر به 11.36 میلیون بشکه در روز رسید که یک رکورد پس از فروپاشی شوروی سابق بود. اوپک ومتحدانش به رهبری روسیه در ماه ژوئن طی قراردادی تصمیم گرفتند توافق کاهش تولید نفت را کنار گذاشته و تولید را تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند .
روسیه تا حالا کاهش 300 هزار بشکه در روز خود را که بخشی از قرارداد اولیه بود کنار گذاشته و در ماه های اخیر به تولید خود اضافه کرده است .

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز گفت: تولید نفت روسیه در ماه جاری میلادی حدود 150 هزار بشکه در روز بیشتر از اکتبر سال2016، آغاز معاهده کاهش تولید اوپک و متحدانش، بوده است .

در حال حاضر روسیه در حال تولید 150 هزار بشکه در روز بیشتر از اکتبر سال 2016 است، بنابراین در کل، این کشور تولید خود را 450 هزار بشکه در روز از ماه مه افزایش داده است .

نواک از پیش بینی تولید نفت روسیه در نوامبر پس از آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران خودداری کرد. او تاکید کرد روسیه اوضاع را بررسی و طبق شرایط بازار برنامه‌ریزی می‌کند .

کشورهای عضو اوپک و غیر عضو آن سعی دارند به افزایش تولید یک میلیون بشکه در روز، طبق قرارداد ماه ژوئن برسند. عربستان سعودی بیشترین بشکه های اضافی را وارد بازار کرده و تولید خود را در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه مه 524 هزار بشکه در روز افزایش داده است. هرچند، تولید نفت ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه مه 376 هزار بشکه کاهش داشته است، ونزوئلا 189 هزار بشکه تولید خود را کم کرده و آنگولا از ماه مه تا سپتامبر 17 هزار بشکه کمتر تولید کرده است.

کل افزایش تولید شرکای غیر اوپک عضو قرارداد ماه ژوئن، 296 هزار بشکه در روز از ماه مه بوده است. روسیه حدود 389 هزار بشکه در روز تولید را افزایش داده است ولی بخشی از آن با کاهش تولید قزاقستان، مکزیک و مالزی جبران شد .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر