بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
رئیس سازمان صمت گفت: آذربایجان غربی از نظر تنوع نوع ماده معدنی با دارا بودن 41 نوع ماده معدنی در رتبه اول کشورقرار دارد.
کد خبر : ۱۸۲۲۰۵

به گزارش بورس نیوز، جعفرصادق اسکندری گفت:درخصوص کشف پتانسیل‌های معدنی موجود در استان نیز 2 پهنه وجود دارد که مطالعات آنها پایان یافته و محدوده‌های امید بخش شناسایی شده از طریق مزایده به دو شرکت بزرگ معدنی کشور واگذار شده است.

وی در ادامه به توسعه صادرات در استان اشاره کرد وگفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و هم‌مرز بودن با سه کشور گمرکات و بازارچه‌های موجود، این استان یکی از کریدورهای بین‌المللی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 774 هزار تن صادرات به ارزش 353 میلیون دلار بوده که نسبت به مشابه سال قبل حدود 57 درصد از لحاظ ارزش کالایی و 50 درصد از لحاظ حجم صادراتی به کشورهای همسایه و غیره افزایش صادراتی داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اعلام کرد: کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، گرجستان، روسیه، پاکستان، ارمنستان، هلند، اتریش، هند، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی از مهمترین بازارهای هدف صادراتی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: عمده کالاهایی مانند موادغذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، آبمیوه، کنسانتره میوه و سبزیجات، مواد لبنی، قطعات خودرو و انواع سنگ‌های معدنی از این استان به کشورهای مقصد صادر می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر